مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: 3 مرکز تخصصی آموزش‌های نوین مهارتی در استان مرکزی راه‌اندازی می شود.
کد خبر: ۱۳۲۷۴۱۶

به گزارش جام جم آنلاین استان مرکزی، منصور جلیلوند در نشست با اصحاب رسانه استان مرکزی افزود: ایجاد مراکز تخصصی فناوری‌های نوین کاشی، سفال و سرامیک و همچنین مرکز صنایع ساختمان مطابق با استانداردهای روز در دستور کار ویژه قرار دارد که تا پایان سال کلید می‌خورد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی قطب صنعت کشور است که می‌طلبد نیروهای تخصصی برای فعالیت در واحدهای تولیدی آموزش‌های نوین را فرا گیرند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی بیان کرد: ۳۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت آزاد و دولتی در سطح استان مرکزی فعالیت دارند که به واسطه شیوع کرونا، آموزشگاه‌های غیردولتی خسارات زیادی را متحمل شدند اما با این حال ارائه آموزش‌های مهارتی تعطیل نشد و کلاس های عملی با تعداد کمتر و در فضای وسیع تر برگزار شد.

جلیلوند عنوان کرد: سال قبل در مجموع چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و خصوصی آموزش ارائه شد که شامل سه میلیون نفر ساعت در بخش دولتی و یک میلیون و ۲۰۰ نفر ساعت در بخش غیردولتی بود.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال ۸۰۰ هزار نفر ساعت به صورت مجازی آموزش ارائه شد و قسمتی از آموزش‌ها نیز به صورت حضوری انجام شد که ۲۵ درصد دوره به صورت تئوری و ۷۵ درصد به صورت عملی با ظرفیت محدود انجام شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، چرخ حرکت در تجهیز و نوسازی مراکز با تنگنا روبرو شد که با جایگزین کردن راهکارهایی همچون واگذاری کارگاه‌ها و فضاهای مازاد به دنبال درآمدزایی بیشتر هستیم که امید است این مهم محقق شود.

وی، نوسازی ایده‌ها و تفکرات و تغییر سبک آموزش از سنتی به نوین را از دیگر اقدامات اولویت دار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی برشمرد و گفت:  ایجاد دپارتمان تخصصی plc و ابزار دقیق‌ در استان هدفگذاری شده و مجوز لازم نیز در این راستا اخذ و از محل اعتبارات ملی نیز مبلغ مورد نظر تامین شده است.

جلیلوند تصریح کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی به عنوان تنها ارگانی است که به داشبوردهای مدیریتی تجهیز شده و در این راستا مولد علوم جدید است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های کابردی در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی و ارائه آموزش های فنی و حرفه‌ای در روستاها، بنگاه های اقتصادی، اصناف، زندانیان، پادگان‌ها، معلولان، گروه‌های در معرض آسیب و پناهندگان از دیگر اقدامات این اداره کل است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: ایجاد مرکز نوین کشاورزی بر اساس استانداردهای موجود در تفرش از دیگر اقداماتی است که  در تلاش هستیم در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسانیم.

جلیلوند تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا از سوی مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ۴۰۰ هزار ماسک و ۲هزار ۴۷۴ گان تولید شد.

وی ادامه داد: میزان اعتبارات اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی پارسال ۲۴ میلیارد ریال بود که ۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات ملی و ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات استانی بوده که ۷۴ درصد آن اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی بیان کرد: سه طرح عمرانی شامل احداث واحد تولیدی صنایع غذایی در اراک، مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کمیجان و مرکز آموزش خواهران در ساوه  از جمله طرح‌های مصوبی بود که امید است با تزریق منابع مالی بتوانیم این طرح‌ها را در اسرع وقت به سرانجام برسانیم.

جلیلوند با اشاره به برنامه‌های فنی و حرفه ای استان در هفته ملی مهارت نیز گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی جهت معرفی مراکز، دیدار با ائمه جمعه، فرمانداران و خانواده های شهدا، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری نشست‌های تخصصی مهارتی با حضور مربیان و شرکای آموزشی در فضای حقیقی و مجازی، برگزاری دوره های کوتاه مدت ویژه جوانان و نوجوانان، تبلیغات محیطی و فضا سازی، تولید برنامه گذر مهارت با همکاری شبکه آفتاب از ۳۱ تیرماه تا ششم مردادماه در استان مرکزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها