برای نخستین بار

برگزاری نشست فوق العاده (اپک) با محوريت کرونا

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین با اعلام چشم پوشی از حق مالکیت معنوی واکسن کرونا گفت، آماده تضمین زنجیره ثابت و امن عرضه واکسن است.
کد خبر: ۱۳۲۶۹۲۹

برگزاری نشست فوق العاده (اپک) با محوريت کرونا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ­خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور چین جمعه گفت کشورش تاسیس صندوقی در این سازمان را برای مبارزه با ویروس کرونا تامین مالی کرده است.


شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در نشست فوق العاده سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام (اپک) که به صورت مجازی در نیوزیلند برگزار شد گفت این کشور از چشم پوشی از حق مالکیت معنوی در مورد واکسن کرونا حمایت می‌کند و آماده همکاری با کشور‌های دیگر برای تضمین زنجیره ثابت و امن عرضه واکسن است.

وی گفت چین بیش از ۵۰۰ هزار دوز واکسن در اختیار کشور‌های رو به توسعه قرار داده است.

رئیس جمهور چین افزود: «ما به پیروزی بشر بر این بیماری همه گیر از طریق همکاری اطمینان کامل داریم. ما به چشم انداز بهبود اقتصادی جهان اطمینان کامل داریم. ما کاملاً مطمئنیم آینده‌ای مشترک و درخشان داریم.»

نشست رسمی اَپِک ماه نوامبر برگزار می‌شود. این نخستین بار است که سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام چنین نشست فوق العاده‌ای برگزار می‌کند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونادر کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی، همه گیر بودن این بیماری را تائید کرد. در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها