یک متخصص حوزه مسکن می گوید: تیم عمرانی نزدیک به اقای رئیس جمهور منتخب افرادی از جنس صنعت ساخت هستند و افقی روشن در جهت رونق ساخت و ساز متصوریم .
کد خبر: ۱۳۲۴۹۴۳
دبیر دائمی همایش صنعت ساخت ضمن اعلام این مطلب افزود: افرادی ساختمانی در ستاد رئیسی حضور داشتن افراد شناخته شده در انبوه سازی و ساخت ابر پروژه‌ها در مدت کوتاه بودند و با توجه به گفته‌های رئیس جمهور منتخب در خصوص ساخت چهار میلیون مسکن با زمین رایگان و وام ارزان پیش بینی می‌گردد از روز‌های اولیه دولت آینده نهضت مسکن سازی شکل بگیرد.
افق روشن صنعت ساخت در دولت سیزدهم

این کارشناس اقتصاد مسکن ادامه داد: صنعت ساخت موتور اقتصاد کشور است و هر زمان که این لوکوموتیو به حرکت درآید اقتصادی پیشران خواهیم داشت.

دولت سیزدهم طرح مسکن مهر نوینی طراحی کرده که فعالان صنعت ساخت منتظر اعلام جزییات آن هستند، ولی با توجه به این که یکی از اعضا طرح مسکن ستاد آقای رئیسی اعلام کرده که ساخت چهار میلیون مسکن بدون بودجه دولتی است موفقیت این طرح را زیر سوال می‌برد.

این عضو نظام مهندسی ادامه داد دولت می‌بایست بودجه کافی برای زیر ساخت‌های طرح مسکن مهر خود در نظر بگیرد تا ایرادات طرح مسکن مهر قبلی به آن وارد نباشد.

شاهانی افزود: در دولت احمدی نژاد سرعت ساختمان سازی مناسب و حمایت‌های شخص رئیس جمهور و دفتر وی از حوزه مسکن کافی بود ولیکن در خصوص زیر ساخت‌ها نقص‌های جدی وجود داشت که برخی از آن‌ها در دولت روحانی مرتفع گردید، ولی سرعت تولید مسکن به شدت در این دولت کاهش یافت اگر دولت
رئیسی میخواهد در این حوزه موفق باشد می‌بایست از هم اکنون بودجه لازم در خصوص زیر ساخت‌ها و ایجاد شریان‌های حیاتی و ساخت امکانات شهری برای مسکن تولیدی خود را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکن گفت: امروز بیش از نیمی از سبد خانواده را مسکن تشکیل داده و در حال حاضر عمده تقاضای مسکن در کشور تقاضای مصرفی است. در حالی که در بازه زمانی در دولت دوازدهم بیش از ۶۰ درصد تقاضای بازار مسکن، تقاضای سرمایه‌ای بوده است.

این فعال صنعت ساخت معضل دیگر مسکن را شرکت‌های اقماری بانک‌ها دانست و گفت: بیش از ۸۰ شرکت
انبوه ساز از دل بانک‌ها بیرون آمده که با گرفتن عمده تحصیلات بانک‌ها منجرب به سوداگری در این بخش شده اند و سرمایه بانک‌ها هم در این حوزه راکد مانده است.

شاهانی در پاسخ به این سوال که آیا با ساخت چهار میلیون مسکن مشکل ساخت مسکن در کشور حل می‌شود یا نه گفت: در حاظر کم بوده بیش از ۳/۵ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد و با توجه به این که نیاز سالانه کشور حدود ۹۰۰ هزار مسکن است ادامه دارد با طرح دولت سیزدهم مشکل مسکن حاد‌تر نخواهد شد ولیکن مشکل موجود در همچنان ادامه خواهد داشت.

این کارشناس ارشد عمران در ادامه تعداد واحد‌های مسکونی کشور را ۲۶ میلیون اعلام کرد و گفت طبق آمار ۲۳ میلیون خانوار در کشور داریم که نیاز به مسکن دارند ولیکن کمبود‌ها در بخشی از مسکن است که قدرت خرید برای آن‌ها وجود داشته باشد و ساخت مسکن لاکچری کمکی به قیمت مسکن برای دهک‌های دوم به بعد نخواهد داشت.

دبیر همایش بین المللی صنعت ساخت ایران در خصوص گمانه زنی‌ها برای وزیر راه و شهر سازی دولت جدید گفت به نظرم شخص اقای نیکزاد تصمیم گیرنده اصلی در این خصوص است و رییس جمهور منتخب نظر ایشان را فصل الخطاب میداند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها