نان جو دارای خواص و مزایای بسیار خوبی است، از خواص مصرف نان جو می‌توان به مبارزه با یبوست، تقویت استخوان‌ها و درمان برخی بیماری‌ها اشاره کرد.
کد خبر: ۱۳۲۳۸۷۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ نان جو از نظر بهداشتی و سلامتی از ارزش ویژه‌ای برخوردار است و از این جهت این نان مورد توجه بیشتر قرار گرفته است و آن را اکسیر سلامت نیز می‌نامند.
نان باید بخشی از رژیم غذایی باشد، انواع مختلفی از نان در سراسر دنیا وجود دارد. گندم، جو، آفتابگردان، چاودار، ذرت، شیر و حتی سویا. نان غذایی اصلی است که بخش بزرگی از جمعیت جهان مصرف می‌کند و رایج‌ترین و اساسی‌ترین غذا در آشپزخانه است.

برخلاف سایر نان‌ها، نان جو دو سر برای افرادی که از بیماری سلیاک رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.
 
مصرف نان جو برای داشتن انرژی زیاد
مصرف نان جو حس خستگی را از بین می‌برد و به بدن انرژی روزانه را می‌دهد اگر خیلی احساس خستگی می‌کنید حتی اگر هیچ فعالیت فیزیکی نکرده اید، ممکن است کمبود مواد مغذی داشته باشید به علاوه، این بیماری از غش و بیماری‌های تنفسی جلوگیری می‌کند.

مواد مغذی نان جو:
نان جو در گستره وسیعی از مواد مغذی ضروری به گزینه‌ای جالب تبدیل می‌شود به عنوان مثال، این منبع ایده آل از پروتیین است در حالی که به خاطر نوعی نان غنی از کربوهیدرات پیچیده، معروف است. از سوی دیگر، هم چنین به طور عمده ویتامین‌های ب را تامین می‌کند، در حالی که در میان مواد معدنی، آهن و کلسیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
نان جو ایده آل برای صبحانه:
با توجه به کربوهیدرات‌های بسیار پیچیده، نان جو برای صبحانه انتخاب ایده آلی است و انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند و سبوس موجود در آن از سفید شدن مو جلوگیری و حافظه را تقویت می‌کند.

مصرف نان جو برای کاهش سطح کلسترول:
همه ما می‌دانیم که کلسترول بالا یکی از بزرگ‌ترین دشمنان سلامتی است و وقتی سطح آن در بدن بسیار بالا می‌رود بسیار مهم است آن را کاهش دهیم بنابراین اگر می‌خواهید از سلامت خود مراقبت کنید و کلسترول را پایین بیاورید نان جو مصرف کنید.

نان جو برای مبارزه با یبوست:
به دلیل محتوای فیبر آن، نان جو برای مبارزه با یبوست بسیار عالی است و کمک می‌کند به طور مرتب شکم کار کند چیزی که برای سلامتی بسیار مهم است و در بسیاری از اوقات ما به آن اهمیت نمی‌دهیم.
 
نان جو برای تقویت استخوان‌ها:
املاح و مواد معدنی نان جو به تقویت و استحکام استخوان کمک می‌کند بنابراین با مصرف آن نرمی استخوان کودکان را رفع کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها