وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

۳۳ عملیات تروریستی جبهه النصره در ادلب

وزارت دفاع روسیه از رصد ۳۳ عملیات تروریستی جبهه النصره در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۷۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «وادیم کولیت» معاون رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه موسوم به «حمیمیم» (وابسته به وزارت دفاع روسیه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۳ عملیات تروریستی «جبهه النصره» در منطقه کاهش تنش ادلب به ثبت رسید.

وی افزود: ۱۵ عملیات جبهه النصره در استان ادلب، ۹ عملیات در استان لاذقیه، ۴ عملیات آن در حلب و ۵ عملیات تروریستی دیگر النصره در استان حماه به ثبت رسیده است.

این مقام روسی اظهار داشت که مرکز حمیمیم در روز جمعه هیچ‌گونه حملاتی از سوی عناصر مسلح وابسته به ترکیه ثبت نکرده است.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است. در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و عناصر مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

با ورود ارتش ترکیه به ادلب و درگیری با نیرو‌های سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه‌های تروریستی مدت هاست که تنش در این منطقه شدت یافته است.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور‌های ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی همچون لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد هنوز در دست گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه قرار دارد و گفته می‌شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره قرار دارد.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیرو‌های نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

کشور‌های مخالف ایران و روسیه در سوریه نیز همواره تلاش کرده اند از این گروه‌های تروریستی دفاع کرده و ارتش دولت قانونی سوریه را که قصد بازپس گیری این مناطق را دارد متهم به جنایت جنگی کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها