طبق گزارش هواشناسی ۱۲ استان کشور تا اواسط هفته آینده با بارش باران مواجه خواهند شد. بارش‌ ها از شنبه تا دوشنبه (اول تا سوم خرداد) شدت بیشتری خواهد داشت و احتمال تگرگ نیز برای برخی از مناطق وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۱۶۶۰۳

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت راه و شهرسازی، امروز به جز ارتفاعات «کرمان» و شمال «هرمزگان» که شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود برای بیشتر نقاط کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

فردا شنبه برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه و مناطق مرتفع و کوهستانی واقع در استان‌هایی مثل اردبیل، جنوب کردستان، شمال زنجان، غرب مازندران، شرق تهران، شمال سمنان، جنوب اصفهان، شمال و شرق استان فارس و جنوب کرمان بارش باران را تجربه خواهند کرد.

همچنین، روز یکشنبه بارش‌ در برخی از مناطق شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس نیز ادامه خواهد داشت. این بارش‌ها تا اواسط هفته آتی، با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

بارش‌ ها از شنبه تا دو شنبه شدت بیشتری خواهد داشت و احتمال ریزش تگرگ نیز برای برخی مناطق وجود دارد. در مناطق شرق و جنوب شرق کشور، به ویژه در منطقه «زابل» وزش بادهای شرقی رخ خواهد داد که می‌تواند منجر به ریزش گردوخاک بشود.

امروز و فردا نیز با توجه به افزایش سرعت وزش باد در خوزستان، به ویژه در نیمه غربی آن احتمال گرد و خاک در این استان وجود دارد. امروز آب‌های خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز مواج خواهد بود.

گزارش هواشناسی برای امروز تهران آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌کند. همچنین بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها