مدیرکل ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: «برای افزایش بازدید از موزه‌ها، رواج و گسترش فرهنگ موزه از طریق مجازی و گنجاندن دروس آشنایی با میراث‌فرهنگی و موزه‌ها در کتب درسی اثربخش است.»پ
کد خبر: ۱۳۱۶۰۴۸

مصطفی مرزبان در گفت و گو با جام جم آنلاین استان مرکزی، با اشاره به آغاز هفته میراث‌فرهنگی و نام‌گذاری روز اول به نام روز موزه‌ها، اظهار داشت: استان مرکزی دارای 12 موزه و یک موزه خصوصی است که بیش از 5 هزار شی تاریخی و ارزشمند را در خود جای داده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: «قدیمی‌ترین اشیای تاریخی موجود در موزه‌های استان مرکزی شامل ظروف سفالی ساوه مربوط به هزاره چهارم قبل از میلاد است می‌شود.

وی با اشاره به میزان بازدیدهای موزه‌های استان در طول سال، گفت: سالانه ۵۰ هزار نفر از کل موزه‌ها بازدید می‌کنند، اما شیوع ویروس کرونا باعث کاهش 80 درصدی میزان بازدیدکننده شده است.

مرزبان تصریح کرد: برای افزایش بازدید از موزه‌ها، رواج و گسترش فرهنگ موزه از طریق مجازی و گنجاندن دروس آشنایی با میراث‌فرهنگی و موزه‌ها در کتب درسی دانش‌آموزان پایه ابتدایی می‌تواند اثربخش باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها