مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه:

قطع سهمیه آرد ۵۰ نانوایی متخلف در کرمانشاه

اویسی گفت: مسمومیت‌های ناشی از مصرف مواد ضدعفونی کننده و دارو‌ها در بین کودکان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۱۴۷۹۷

 

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از صدا و سیما، کارشناس سلامت کودکان مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا خیلی از افراد در منزل از مواد ضد عفونی کننده ستفاده می‌کنند که این موضوع باعث شده کودکان با این مواد دچار مسمومیت شوند.

وی افزود: مسمومیت‌های دارویی کودکان مخصوصا مسمومیت با متادون والدین باید دارو‌ها را دور از دسترس کودکان قرار دهند و در طبقه‌های بالای یخچال نگه داری کنند.

اویسی گفت: همچنین باید به کودکان آموزش داد که هر خوراکی در دسترس را قبل از مصرف به والدین نشان دهند تا جلوی مسمومیت آن‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: در روز‌های کرونایی خیلی از والدین برای مراجعه کمتر به پزشک دارو‌های مانند دارو‌های فشار خون، دارو‌های قلبی و دیابت را به مقدار بیشتری در منزل نگهداری می‌کنند که همین موضوع یکی از عوامل مسمومیت‌های کودکان است.

کارشناس سلامت کودکان مرکز بهداشت تصریح کرد: برای جلوگیری از مسمومیت کودکان باید فرد آگاهی در منزل از میزان دارو‌ها مطلع باشد و آن‌ها را به صورت مرتب شمارش کند تا اگر کودکی از آن‌ها استفاده کرد، والدین متوجه شوند.

وی تاکید کرد: مسمومیت در پسران بیشتر از دختران است،این موضوع به کنجکاوی بیشتر پسران بر می‌گردد، در مقابل دختر بچه‌ها بیشتر در معرض سوختگی قرار دارند.

اویسی در پایان گفت: همچنین والدین در موقع خرید اسباب بازی‌ها باید به این نکته توجه کنند که این وسایل حاوی سرب نباشد چرا که بسیاری از اسباب بازی‌های ارزان قیمت از کیفیت پایینی برخوردارند و سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها