هند بدترین شرایط ممکن را در سایر کشورهای جهان در همه گیری کرونا تجربه می کند و شمار مبتلایان و فوت شده ها آنچنان در این کشور بالاست که کنترل امور از دست رفته است.
کد خبر: ۱۳۱۱۸۶۳

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان به این شرح است:  

 

*بر اساس اخبار دولت چین به مسافرانی که واکسن کرونای چینی تزریق کرده باشند راحت تر ویزا صادر می کند. جزئیات نحوه تزریق مشخص نیست.

*سرویس خدمات بهداشتی در هند به دلیل شیوع شدید کرونا و از دست رفتن کنترل در آستانه فروپاشی قرار دارد و اعضای کادردرمان فرسوده و خسته شده اند. خبر هولناک دیگر اینکه فضای قبرستان ها نیز در آستانه تکمیل است هر چند بسیاری از هندوها بعد از مرگ سوزانده می شوند.

جلیل پاركار  مشاور ارشد ریوی در بیمارستان لیلاواتی در بمبئی  كه مجبور شد لابی خود را به یك بخش اضافی برای بیماران كووید تبدیل كند ، گفت: حجم بیماران بسیار زیاد است. این دقیقاً مانند یک سونامی است.

*بر اساس گزارش CNN کرونا بار دیگر در هند رکورد زد و بیشترین مورد ابتلای روزانه از ابتدای همه گیری در این کشور ثبت شد. روز گذشته سه شنبه 295 هزار و 41 تست دیگر مثبت اعلام شد.

* براساس داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه از سوی سازمان بهداشت جهانی  در هفت روز گذشته کرونا رکوردهای جدیدی به ثبت رسانده است؛ پنج میلیون و 4 هزار مبتلای جدید. البته اروپا کاهش 3 درصدی در موارد ابتلا را تجربه می کند. بزرگ‌ترین افزایش در موارد در منطقه جنوب شرق آسیا رخ داده‌است که در آن تعداد موارد در هفته قبل ۵۷ درصد افزایش داشته‌است.

* محققان بریتانیایی در حال آزمایش یک واکسن جدید  هستند که بر پایه گیاه است. در ساخت این واکسن از توتون استفاده شده. این واکسن قادر است پاتوژن ها را به سرعت تشخیص بدهد به حدی که اگر فرد آلوده شودد می تواند یک واکنش ایمنی را القا و حمله ای را آغاز کند. البته تمام این موارد فقط در حد یک ادعا است و هنوز هیچ چیز در رابطه با این واکسن مشخص نیست.

*به گوگل مپ ویژگی جدیدی افزوده شده است که نشان می دهد کدام نقاط جغرافیایی درکشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، شیلی، هند و سنگاپور علیه کرونا واکسینه شده اند.

 *ویروس کرونای آفریقایی به سیدنی استرالیا هم رسید و باعث وحشت عمومی شد. تست کرونای سه تن از کارکنان یک هتل در این شهر استرالیای مثبت اعلام شده که بررسی نشان می دهد کرونای آنها از نوع جهش یافته آفریقایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها