رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی 4 رقمی و از مرز هشدار نیز عبور کرده است.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۶۰
به گزارش جام جم آنلاین جواد آقازاده با بیان اینکه وضعیت کرونایی استان از مرز هشدار عبور کرده گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به هزار و 8 نفر رسیده است و طبق آمار جدید تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.
وی افزود: متاسفانه ۱۵ بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند که از این تعداد، هفت نفر مربوط به مرکز استان می‌باشد. .
آقازاده  تصریح کرد: در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان ۱۲۸ هزار و ۴۱۳ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و سه درصد این تعداد، بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر نشان کرد: با ادامه روند صعودی مبتلایان به کرونا ، ۱۷ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد که شامل ۱۲ شهر با وضعیت قرمز و پنج شهر با وضع نارنجی است.
وی در ادامه عنوان کرد: مردم باید به این مهم توجه داشته باشند که تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی استان رعایت تمام نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است آمار بالای ابتلا نتیجه بی توجهی‌ها به محدودیت‌ها در ایام نوروز می‌باشد تا جایی که تا ابتدای هفته جاری شهرستان های مهاباد، سلماس، میاندوآب، تکاب، شاهین دژ، شوط و چایپاره در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند اما در حال حاضر تمامی این شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها