این خیلی مهم و حیاتی است که چرا باید بدانید وقتی صبح از خواب برمی خیزید باید آب بنوشید. نوشیدن آب در صبحگاه بسیار اهمیت دارد اما بسیاری از افراد این امر مهم را نادیده می گیرند.
کد خبر: ۱۳۰۲۱۳۶

به گزارش جام جم آنلاین ، صبح که از خواب برمی خیزید در میان انبوه برنامه هایی که برای خود تبدیل به عادت کرده اید شاید آب نوشیدن را فراموش کنید که این اصلا به نفع سلامت جسمانی شما نیست. ما صبح که از خواب بلند می شویم مسواک می زنیم، صبحانه می خوریم، لباس می پوشیم و آماده بیرون رفتن هستیم. شاید هم شاغل نباشیم و در خانه بمانیم. اما در این میان آب نوشیدن فراموش می شود در صورتی که اصولا باید پراهمیت ترین تکلیف صبحگاهی باشد. نوشیدن آب برای بدن بسیار مهم است و پزشکان و متخصصان تغذیه همیشه بر روی آن تاکید زیادی می کنند. افرادی که صبح آب نمی نوشند در واقع بدن خود را از مزیت های زیادی محروم کرده اند که آنها را گاه دچار مشکل می کند و حتی فعالیت های روزمره ها آنها را اختلال مواجه می کند.

اما چرا نوشیدن آب تا این اندازه مهم است؟

پنج دلیل برای پاسخ به این سوال وجود دارد. این پنج دلیل را به صورت خلاصه و مختصر در ادامه می خوانید:

1-نوشیدن آب در صبحگاه کمک می کند تا بدن شما به سرعت مجددا با آبرسانی مواجه شود. وقتی صبح از خواب برمی خیزید بدن شما آب زیادی را مصرف کرده است بنابراین لازم است هر چه سریع تر آب بنوشید تا این کمبود جبران شود و آبرسانی به بدن را نیز انجام بدهید.

2-شما وقتی از خواب برمی خیزید خواب آلود هستید و با همان حالت خواب آلودگی کارهای خود را انجام می دهید. اما تحقیقات ثابت کرده است که نوشیدن آب در هنگام صبح هوشیاری شما را بالا می برد و از حالت خواب آلودگی خارج می کند. به این ترتیب هوشیاری بیشتری خواهد داشت و با همین حالت به ادامه کارهای روزمره خود می رسید.

3-نوشیدن آب به عملکرد مغزی شما بسیار کمک می کند.  73 درصد از حجم مغز شما را مایعات تشکیل می دهد و واضح به نظر می رسد که چرا شما باید آب بنوشید. وقتی آب کافی در بدن موجود نباشد مغز با مشکلات زیادی روبرو می شود و عملکرد درستی ندارد.

4-یکی دیگر از مزیت های بسیار بزرگ و پراهمیت نوشیدن آب در صبح این است که کمک می کند بدن شما دفع سموم کند. آب به این روند کمک می کند و به همین دلیل نوشیدن آن در صبح بسیار ضروری به نظر می رسد.

5-آب بنوشید تا با یکی دیگر از مزیت های آن در صبحگاه روبرو شوید؛ با نوشیدن آب متابولیسم بدن شما آغاز می شود. سوخت و ساز بدن یا متابولیسم فرایندی بیوشیمیایی است که در بدن هر موجود زنده‌ای برای ادامه‌ی حیات رخ می‌دهد. با نوشیدن آب شما در واقع استارت متابولیسم بدن خود را برای یک شبانه روز زده اید.

در پایان این نکته را فراموش نکنید که هر انسان در طول روز نیاز به نوشیدن ۸ لیوان آب دارد. هر لیتر آب تقریبا ۴ لیوان می شود پس ۸ لیوان معادل با ۲ لیتر است. یعنی در طول روز حداقل باید ۲ لیتر آب نوشید که لزومان صحیحی نیست. میزان مصرف آب را با توجه به نیاز بدن و حس تشنگی تعیین کنید چرا که مصرف زیاد آب می تواند منجر به مسمومیت آبی هم بشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها