دستور پخت خوراک اسفناج

خوراک برد-برد!

انتخاب خوراک سبزیجات از چند جهت مهم و مورد توجه است. یکی این‌که سرشار از انواع ویتامین و مواد مورد نیاز بدن است و از طرف دیگر هزینه تمام شده‌اش کم است و زمان پختش هم بسیار کوتاه است. یکی از سبزی‌های بسیار مفید برای همه اعضای خانواده، به خصوص خانم‌ها اسفناج است که سرشار از ویتامین، پتاسیم و آهن فراوان بوده و انواع غذا با ذائقه‌های متفاوت را می‌توان با آن درست کرد.
کد خبر: ۱۲۳۷۸۵۶

مواد اولیه برای 4 نفر

اسفناج خرد شده: 200 گرم
سیب‌زمینی متوسط: 2 عدد
پیاز متوسط: یک عدد
رب انار یا رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
زردچوبه: به میزان لازم
روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
ادویه مورد نظر: به میزان لازم

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه رب انار 

 

طرز تهیه

سیب‌زمینی‌ها را آبپز کرده و بعد از این که کمی خنک شد پوست آنها را کنده، خرد کرده و کنار می‌گذاریم. اسفناج را شسته، کمی خرد کرده و در قابلمه ریخته و بخارپز می‌کنیم. روغن زیتون را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت می‌گذاریم و وقتی کمی داغ شد پیاز را پوست کنده، خرد کرده و در روغن کمی تفت می‌دهیم سپس سیب‌زمینی خرد شده و اسفناج را به پیازداغ اضافه و مخلوط کرده و مواد را تفت می‌دهیم. در این مرحله نمک، زردچوبه و ادویه مورد نظر را اضافه کرده و کمی هم می‌زنیم تا مواد مزه‌دار شود سپس رب انار یا رب گوجه فرنگی را با کمی آب رقیق کرده و به خوراک اضافه کرده و در قابلمه را گذاشته و چند دقیقه روی حرارت کم می‌گذاریم تا خوراک جا بیفتد. در نهایت خوراک را در ظرف مناسبی ریخته و با ترشی فصل و نان تازه سرو می‌کنیم.

نکات آشپزی

برای پخت این خوراک خوشمزه می‌توانید از مواد در دسترس مانند انواع کلم (بروکلی یا گل کلم) نیز استفاده کنید و در صورت تمایل و برای مقوی‌تر شدن آن می‌توانید تخم‌مرغ هم به آن اضافه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها