در نشست خبری خانه صنعت و معدن جوانان مطرح شد؛

تجلیل از 4 چهره ماندگار صنعت در همایش تولیدکنندگان جوان خانه صنعت

دبیر جشنواره تولیدکنندگان ملی با اشاره به برگزاری دوازدهمین همایش تولیدکنندگان و مدیران جوان حوزه صنعت و معدن گفت: نیروی جوان کشور یک فرصت و یک ارزش است که اگر از آن به درستی و با برنامه استفاده نشود ،‌به یک تهدید تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۶۸
تجلیل از 4 چهره ماندگار صنعت در همایش تولیدکنندگان جوان خانه صنعت

علی‌صدری دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان در نشست خبری برگزاری همایش تولیدکنندگان و مدیران جوان و چهره‌های ماندگار با اشاره به اینکه این همایش باهدف تجلیل از چهره‌های ماندگار صنعت و معدن و معرفی واحدهای تولیدی جوان و مدیران جوان برگزار می‌شود گفت: این همایش طبق سنوات گذشته، ۱۹ آذر امسال در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور، جناب آقای رحمانی وزیر صنعت و معدن، دکتر ستاری معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور، خانم پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد، رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و وزارت ادوار صنعت و معدن و مدیران این حوزه و پیشکسوتان این حوزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری این همایش نظام‌نامه‌ای تنظیم‌شده است و یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها در این نظام‌نامه حفظ کرامت انسانی و توجه به منابع انسانی و زمینه توسعه است.

دبیر جشنواره تولیدکنندگان ملی بابیان اینکه داشتن نیروی جوان در کشور یکی از بهترین و مهم‌ترین سرمایه‌های کشور ماست تأکید کرد: وجود ۸۰ میلیون جمعیت که نصف بیشتر آن را جوانان تشکیل می‌دهند برای آینده و توسعه کشور یک فرصت محسوب می‌شود، که می‌توانند کارآمد و سرمایه‌های بالقوه باشند.

صدری افزود: اگر از این سرمایه‌های بالقوه و نیروی جوان کشور استفاده نشود و مدیران کشور برای آن‌ها برنامه‌ریزی نداشته باشند، این نسل جوان به‌جای اینکه یک فرصت باشند برای نسل آینده یک تهدید محسوب خواهند شد.

وی با بابیان اینکه در این همایش در چهار بخش برای برگزیدگان جوایزی در نظر گرفته‌شده است اظهار کرد: در این مراسم پیشکسوتان در قالب چهره‌های ماندگار صنعت و معدن و تجارت تجلیل خواهد شد، همچنین از مدیران جوان، واحدهای تولیدی برتر بخش صنعت و معدن و بخش خدماتی، تجلیل خواهد شد.

دبیر این جشنواره همچنین گفت: با توجه به فراخوان خود اظهاری که اردیبهشت‌ماه به واحدهای کشور ارسال و اعلام‌شده بود، ۶۳۰ فرم تکمیل‌شده فرستاده شد که از میان آن‌ها ۴ چهره ماندگار، ۱۸ مدیر نمونه جوان، ۸ واحد صنعتی، ۲ واحد معدنی، ۳ واحد خدماتی، ۱ پژوهشگر نمونه و ۱ شهرک صنعتی نمونه انتخاب و برگزیده شدند.

صدری با اشاره به روند انتخاب‌ها تصریح کرد: شاخص‌های ارزیابی و انتخاب واحدهای صنعتی بر اساس موارد متعددی چون؛ نسبت ظرفیت تولید صنعتی منتهی به سال ۹۶ و مقایسه آن با سال ۹۵، میزان رشد اشتغال، میزان اشتغال موجود، سهم صادرات و رشد آن، بانک‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی، داخلی سازی واحدها، تحقیق، پژوهش، طراحی و خلاقیت واحدهای صنعتی و معدنی، افزایش خط تولید، به‌روز کردن ماشین‌آلات، روند کاهش انرژی مصرفی، استانداردهای داخلی و بین‌المللی و استاندارد کیفیت و .... تعیین و بررسی‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای انتخاب چهره‌های ماندگار و همچنین مدیران برتر جوان، ملاک‌هایی چون مدارک تحصیلی، دوره‌های تخصصی طی شده، سرآمد تحقیقات و تألیفات و مقاله‌های بین‌المللی و داخلی، عناوین و افتخارات، سوابق کار تولیدی در بخش صنعت، معدن و خدمات، سوابق اجرایی و مدیریتی موردتوجه قرارگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها