روزگاری نه‌چندان دور مردم به چند روزنامه و مجله و یکی دو کانال رادیویی و چند ساعت برنامه تلویزیونی بسنده می‌کردند، ولی امروز اطلس رسانه‌های نوین، رقابتی سنگین برای رسانه‌های سنتی اعم از رسانه‌های مکتوب و رادیو و تلویزیون به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۴۹

اگر روزگاری بیش از نصف اوقات فراغت مردم توسط رسانه ملی غنیسازی میشد اما امروزه وقت و بیوقت عامه مردم را اینترنت و تلفن همراه با انواع امکاناتش به اشغال خود درآورده است. افزایش کانالهای رادیویی و تلویزیونی تا حدودی سهم رسانه ملی را حفظ کرده، ولی برای انجام همه ماموریتهای سازمان در هدایت افکار عمومی و انجام رسالت دانشگاه عمومی بودن، تغییر رویکرد از برودکست به هیبرید شدن حوزه پیام الزامی است. مدیریت ارشد سازمان به دلایل متعدد با تاخیر طولانی، دو سالی است اراده کرده با تغییر نگرش از مدل سنتی به روشهای نوین رسانهسازی و رسانهداری روی آورد.

برای عملی شدن این نگرش نوین لاجرم باید تحولاتی اساسی در حوزههای آموزشی فنی،پشتیبانی و از همه مهمتر برنامهریزی تولید و تامین محتوای اختصاصی برای فضای مجازی و ایجاد سامانههای تعاملی و ارائه خدمات به صورت متنوع، متکثر، سالم، مفید به جامعه کاربران داخل و خارج مبادرت کند.

این مهم میسر نمیشود مگر با تغییر نگرش در تمامی سطوح سازمانی و همه مشاغل در خانواده صداوسیما. اگر سازمانی پویا و یادگیرنده میخواهیم، اگر در رقابت سخت کنونی میخواهیم جایگاه صداوسیما حفظ شود، اگر به فکر ارتقای ارزشهای سازمانی و اعتبار بخشی به خانواده رسانه ملی در بین ایرانیان و حتی دیگر جوامع هستیم، همه اعضای این خانواده بزرگ باید به فکر تغییر نگرش خود برآیند.

تعهد سازمانی آحاد کارکنان در کسب مهارتهای جدید تولید محصول و ارائه خدمت توقع همکاران شما در معاونت مجازی است. همه مشاغل اعم از برنامهسازان، کارشناسان و حتی کارکنان غیربرنامهای میتوانند نقش خود را در ایجاد زیرساختهای لازم، تقویت تولید و عرضه محتوا و فعالیت شبانهروزی در محیط مجازی براساس اهداف سازمان ایفا کنند.

مطالبهگری کارکنان از مدیران برای ارتقای مهارتهای فنی و هنری خود در مشارکت فعالانه با معاونت مجازی؛ نقد و نظر به همراه ارائه ایدههای نو به معاونین فضای مجازی استانها و مدیران ستاد معاونت مجازی میتواند گام اول این حرکت مبارک باشد.

رضا قدیمی

معاون فضای مجازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها