معاون صدا در اختتامیه جشنواره «ایران من»:

رادیو نیاز به بازتعریف دارد

مراسم اختتامیه جشنواره «ایران من» با حضور گویندگان و عوامل رادیو ایران و همچنین برگزیدگان این جشنواره در حوزه هنری برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۴۷
رادیو نیاز به بازتعریف دارد

جشنواره ایران من که به همت رادیو ایران برگزار شد، فرصتی بود برای ساخت برنامه‌های رادیویی توسط شنوندگان و شرکت در یک رقابت سراسری.

به گزارش جام‌جم، معاون صدای رسانه ملی در مراسم اختتامیه جشنواره ایران من، ضمن اشاره به مشکلاتی که برنامه‌سازان رادیو با آن روبه‌رو هستند، تصریح کرد که رادیو نیاز به بازتعریف دارد.

حمید شاه‌آبادی ضمن تاکید بر رفع کمبودها و معضلات رادیویی‌ها گفت: رادیو اگر قرار باشد در این عصر نقش خود را در فضای رسانه‌ای بدرستی ایفا کند نیاز به بازتعریف دارد و باید بدانیم چطور می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معاون صدای رسانه ملی، تاکید کرد: رادیو باید بتواند نیازها و دغدغه‌های مخاطبانش را بشناسد و پیامی ارائه کند که با دیگر پیام‌ها و فضاهای رسانه‌ای تفاوت داشته باشد.

شاه‌آبادی همچنین درباره جشنواره ایران من نیز توضیح داد: همکاران من در این جشنواره سعی در شناسایی استعدادهای نوین دارند، مصلحت کشور را می‌بینند و براساس خواسته و میل مخاطبان، رادیو را اداره می‌کنند.

وی درباره مشکلات عوامل رادیو عنوان کرد: برنامه‌سازان و هنرمندان رادیو از حقشان بی‌بهره‌اند. باید در دوره جدید، این کمبودها و نیازها برطرف شود و مشکلاتی که از پیش انباشته شده بود، مورد شناسایی قرار بگیرد و من با تمام وجود برای رفع مشکلات آماده‌ام که در این زمینه گام بردارم.

معاون صدا به ظرفیت‌های بالفعل در رادیو اشاره کرد و ادامه داد: اگر امروز به داشته‌های رادیو نگاه کنیم، خواهیم پذیرفت که این رسانه می‌تواند اقتدار ایران باشد و می‌تواند این اقتدار را از زوایای مختلف طرح کند. این اقتدار صرفا به موضوعات دستاوردهای مادی منحصر نمی‌شود و اگر رهبر انقلاب از شهدا به‌عنوان نماد اقتدار کشور صحبت می‌کنند یعنی فرهنگ، رکن اصلی کشور است. اگر در بسیاری از سخنان ایشان فرهنگ بر اقتصاد و سیاست مقدم است، یعنی فرهنگ هم می‌تواند نماد اقتدار باشد.

همکاری با برگزیدگان

مدیر رادیو ایران نیز در مراسم اختتامیه جشنواره ایران من، برگزاری این جشنواره را چندمین تجربه رسانه‌ای رادیو برشمرد و از دریافت حدود 5000 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

بهنام احمدپور با اشاره به تغییراتی که به فعالیت‌های رادیویی مخاطبان منجر شده است، تصریح کرد: اواسط دهه 80 وقتی شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت، بسرعت نوعی تغییر فرمی را در حوزه رسانه و نحوه کنش رسانه‌ای شاهد بودیم و حالا صدها اثر صوتی و رادیویی به جشنواره ایران من رسیده که از آنتن رادیو ایران قابل پخش است. این موفقیت حاصل همان تمرین‌هایی است که ما در قالب جشنواره‌های تعاملی با شنوندگان خود داشتیم. وی با اشاره به نیازی که برای حضور نویسنده‌های جدید در رادیو احساس می‌شود، گفت: از جمله رشته‌های این جشنواره گزارشگری، تهیه‌کنندگی رادیو و نویسندگی بود. فرصت مغتنمی حاصل شد تا با نویسنده‌های مستعدی که در این جشنواره شرکت داشته‌اند، همکاری کنیم.

آذر مهاجر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها