رئیس مرکز آمار ایران با اعلام این مطلب که نرخ بیکاری در تابستان 11.7 درصد بوده گفت: بیکاران کشور در تابستان حدود ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بوده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۷۳
نرخ بیکاری 11.7 درصد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، امیدعلی پارسا در نشست خبری در بیرجند گفت: نرخ بیکاری کشور در تابستان 11 و 7 دهم درصد بوده که این میزان در خراسان جنوبی دو دهم درصد بیشتر است.

وی با اشاره به انتقاد برخی مسئولان از نحوه محاسبه نرخ بیکاری افزود: برخی از مسئولان به اشتباه، اشتغال ناقص را با نرخ بیکاری جمع می بندند که این امر باعث افزایش آمار بیکاری می‌شود.

پاسا با بیان اینکه آمار اشتغال ناقص کشور 9 و 2 دهم درصد و در خراسان جنوبی بیش از 14 درصد است گفت: بر اساس قانون، اشتغال ناقص برای افرادی که در هفته بین 1 تا 44 ساعت فعالیت می کند بکار می رود که فقط یک سوم این افراد به دنبال کار بهتر و بیشترند.

رئیس مرکز آمار ایران همچنین نرخ تورم مهر را در کشور و خراسان جنوبی 8 و 2 دهم عنوان کرد.

وی با اشاره به تدوین برنامه آماری کشور در شورای عالی آمار گفت: در این برنامه که امیدواریم تا پایان آذر به تصویب برسد، به جای مراجعه آمارگیران به درب منازل، دستگاههای مختلف تخصصی، آمارهای خود را به ریز، در اختیار مرکز آمار ایران قرار می دهند تا مانند کشورهای پیشرفته، مرجع، مرکز آمار کشور باشد.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از وزارتخانه ها به جای اطلاعات فردی، اطلاعات تجمیعی را به مرکز آمار ارائه می کنند افزود: در برخی مواقع نیز قوانین باعث جلوگیری از ارائه آمار می‌شود که بعد از تصویب برنامه آماری کشور ، آمارها بصورت فردی به مرکز آمار ارائه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها