روز گذشته بیستمین دوره جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در کردستان آغاز به کار کرد. این اتفاق بزرگ فرهنگی به‌رغم وقفه دوساله‌ای که در آن ایجاد شد، اما از سال گذشته از استان خوزستان شروع به کار کرد و امسال این آیین بزرگ در کردستان ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۸۴
جشنواره‌ای برای همه ایران

جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، فرصت و ظرفیت مغتنمی را شکل می‌دهد تا ظرفیت‌های بسیاری در عرصه صدا، سیما، پژوهش، شعر و موسیقی، فضای مجازی و خبر را شناسایی کند که به بخشی از این مزایا اشاره می‌کنم: رقابت سالم و سازنده میان برنامه‌سازان، هنرمندان، تهیه‌کنندگان و مدیران به‌وجود آید. استانداردسازی برنامه‌های فاخر و جذاب در استان‌ها شکل گیرد. استعدادهای جوان و خلاق کشف و از آن حمایت شود. تراز ساخت برنامه‌ها در شبکه‌های استانی هر سال بازتعریف شود. در فضای همدلی، همکاری، دوستی و مودتی که میان هنرمندان در جشنواره به‌وجود می‌آید، نقاط قوت و ضعف کارها روشن و تولیدات هر سال کم‌نقص‌تر، جذاب‌تر و پرمخاطب‌تر از گذشته خلق شود. ارزیابی از عملکرد سالانه مراکز در معرض داوری و قضاوت قرار گیرد و مراکز فاصله خود را با آنچه به عنوان نقطه مطلوب باید باشند بدرستی تمیز دهند و برای رسیدن به آنها تلاش کنند. در کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی ـ کاربردی انتقال تجربه صورت گیرد. از برترین‌ها تقدیر و انگیزه‌های خدمت و کار افزایش یابد.

جشنواره فرصتی است که استان میزبان از چشم جادویی رسانه به کشور و دنیا بهتر معرفی شود؛ توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و کارنامه خدمات مسئولان استان بهتر دیده و مشکلات و مطالبات به کمک رسانه، جدی‌تر مطرح و توجه برنامه‌سازان به مزیت‌های نسبی استان معطوف شود. و بالاخره جشنواره با صدای بلند می‌گوید، ما حرف برای زدن داریم و اگر حمایت همه‌جانبه شویم، کاری می‌کنیم کارستان!

دکتر علی دارابی

معاون امور استان‌های رسانه ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها