«مترو» یک اسب بی‌مانند است که با پول حاصل از خلق آثار هنری‌اش، سلامتی خود را دوباره بدست آورد.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۸۶
اسبی که با نقاشی کشیدن، خود را درمان کرد!+ عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی بی سی، "مترو" که زمانی یک اسب مسابقه بود بخاطر آسیبی که به استخوان های زانویش وارد شد، دیگر نتوانست به حضور در مسابقات اسب‌دوانی ادامه دهد. اما "ران" که از سال 2009 از این اسب نگهداری می‌کند، با یک ایده جدید توانست سلامتی را به اسب خود بازگرداند.

ران در این خصوص گفت: "مترو" تا چند ماه دوره های درمان را می گذراند و تا مدتی از کفش های مخصوص اسب استفاده می کرد. در سال 2012 عکسبرداری‌هایی که از زانوی این اسب انجام شد نشان داد که مشکل او اندکی بهبود یافته است. دامپزشک مترو هم گفته بود که بهبودی کامل به چندین سال زمان نیاز دارد. به همین دلیل ما باید به دنبال راهی می گشتیم که اسب را در این مدت سرگرم نگه داریم.

وی که علاقه زیادی به هنر دارد، افزود: من متوجه شده بودم که اسب علاقه زیادی دارد اشیا را با دهانش نگه دارد. به همین دلیل سعی کردم نحوه گرفتن قلموی نقاشی را به او آموزش دهم. خوشبختانه "مترو" آموخت که قلمو را با دهانش روی بوم نقاشی حرکت دهد. طولی نکشید که مترو توانست آثار هنری جالبی خلق کند که حتی بیشتر آنها در یک نمایشگاه محلی به فروش رفت.

ران گفت: سبک نقاشی مترو به گونه ای نبود که انسانهای دیگر هم بتوانند آن را خلق کنند؛ زیرا این اسب درباره اینکه چه می خواهد بکشد فکر نمی کند و فقط این کار را انجام می دهد. آنچه که به روی بوم می کشد ناگهانی و گاهی شکسته شکسته است.

به گفته ران، توانایی خارق‌العاده مترو در یک رسانه محلی در پنسیلوانیا پخش شد و تا سال 2014، 150 نفر در فهرست انتظار قرار داشتند که بتوانند آثار هنری این اسب را از نزدیک تماشا کنند. پولی که از فروش نقاشی های مترو به دست آمد کمک زیادی به درمان او کرد. دامپزشک مترو با یک شیوه جدید دارو را مستقیما به زانوی این اسب تزریق می کرد تا اینکه پس از چند ماه استخوان این اسب دوباره شروع به رشد کرد.

ران و همسرش "مترو" را به همراه یک اسب دیگر در استبلی نزدیک محل زندگی شان نگهداری می‌کنند. آنها 5 بار در هفته به اسبهایشان سر می زنند و 2 بار در هفته هم مترو و ران کلاس نقاشی دارند.

ران قلموی نقاشی را به رنگ های مختلف آغشته می کند و آن را در اختیار اسبش قرار می دهد. مترو ظرف 20 دقیقه‌، سه یا چهار اثر هنری خلق می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها