انتقاد رئیس جمهور ترکیه از غرب

اردوغان: چشم کورتان را باز کنید!

روزنامه روسی؛

اردوغان تزار ترکیه شد

روزنامه نوویه ایزوستیا در مطلبی با عنوان «پس از همه پرسی، یک نفر در ترکیه تزار و پدر ملت شد»، نوشت: رجب طیب اردوغان با نتیجه کسب شده از رای گیری، آزادی بی حد و حصری برای تحکیم پایه های حکومت خود یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۴۴
اردوغان تزار ترکیه شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، 51.4 درصد رای دهندگان در همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، دیدگاههای رئیس جمهوری این کشور دربرگیرنده افزایش قدرت و گذر از نظام پارلمانی به ریاستی را تائید کردند.

روزنامه نوویه ایزوستیا چاپ مسکو روز یکشنبه در مقاله ای نوشت: اردوغان با تغییر قانون اساسی، مقام تزار و پدر ملت را یافته و از این وضعیت حداکثر بهره برداری را خواهد کرد.

در ادامه مقاله آمده است: حزب عدالت و توسعه به رهبری اردوغان از سال 2002 در راس قدرت قرار دارد، اما با این وجود تا سال 2011 قدرت کامل را نداشت.

«دو عامل مانع تمرکز قدرت در دست حزب حاکم عدالت و ترقی شده بود که شامل وجود نظام بوروکراسی و حکومتی حاکم بر ترکیه و نیز قدرت و نفوذ سنتی نظامیان بود و این مسائل آزادی عمل را از اردوغان گرفته بود.»

روزنامه روسی نوشت: نکته مهم دیگر، زمانی که اردوغان به قدرت رسید از نفرات وفادار برای حکومت موفق برخوردار نبود و به همین خاطر از افراد فتح الله گولن رهبر مخالفان استفاده کرد و آنها نیز در طول یک دهه در ساختار حکومت و رده های بالای کادر فرماندهی ارتش ترکیه نفوذ کردند.

نویسنده مقاله، وقوع کودتای نافرجام سال 2016 را نیز حاکی از همین نفوذ مخالفان اردوغان در ساختار حکومت ترکیه خواند که در کادر فرماندهی ارتش این کشور بیشتر به چشم می خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
۰
۰
در حقیقت تركیه دارد روز به روز به عقب بر میگردد . و ما شاهد تولد یك دیكتاتور جدید هستیم

نیازمندی ها