رایزنی ترامپ و ترزا می برای متقاعد کردن روسیه

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا می‌گویند یک پنجره فرصت برای متقاعد کردن روسیه برای پایان دادن به حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۸۷
رایزنی ترامپ و ترزا می برای متقاعد کردن روسیه

به گزارش جام ‌جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، به گفتۀ سخنگوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، این توافق در پی مکالمه تلفنی می و ترامپ دربارۀ حمله‌ای شیمیایی در سوریه انجام شد.

سخنگوی می ‌افزود: نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور (امریکا) توافق کردند اکنون یک پنجره فرصت وجود دارد که روسیه را قانع کرد ائتلاف این کشور با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، دیگر در راستای منافع راهبردی روسیه نیست.

وی افزود: این مکالمه «فرصتی را برای پیشبرد راه‌حلی که به حل‌وفصل سیاسی پایدار بیانجامد، فراهم کرد.»

این درخواست ابتدا در آستانۀ سفر برنامه‌ریزی‌شده رکس تیلرسون، وزیر امور خارجۀ امریکا به روسیه مطرح شد.

ترامپ همچنین تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت‌وگو کرده است. دو طرف در این گفتگوی تلفنی سوریه را در قبال این حملۀ شیمیایی مقصر قلمداد کردند.

ارتش امریکا بامداد جمعه (18 فروردین 96) در پی فرمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، 59 موشک کروز توماهوک، به چندین هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد.

این حمله پس‌ازآن انجام شد که امریکا و متحدان غربی‌اش دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را مسئول حملات شیمیایی به استان ادلب قلمداد کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
هر دو مثل سگ از روسیه میترسند
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
شغال و روباه در فكر اتحاد بر ضد مقاومت ولی هنوز با عقل گنجشكیشون به این نتیجه نرسیدند كه طی این چند سال در سوریه تمام كارتهاشون رو سوزوندند اونم به اندازه ای 10 جنگ جهانی و به نتیجه نرسیدند و هنوز مثل كپك سرشونو زیر برف میكنند تا از حقایق فرار كنند

نیازمندی ها