مسابقه تسلیحاتی در شبه جزیره کره

کره جنوبی هم موشک بالستیک شلیک کرد

یک روز پس از آزمایش موشکی کره شمالی، کره جنوبی نیز امروز (پنجشنبه) اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستک میان برد کرد که می گوید تولید متخصصان این کشور است.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۴۷
کره جنوبی هم موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، انجام این آزمایش در منطقه حساس شبه جزیره کره پس از آن صورت می گیرد که قرار است «شی جین پینگ» و «دونالد ترامپ» رئیسان جمهوری چین و آمریکا امروز در شهر فلوریدا با یکدیگر دیدار کنند که یکی از مباحث اصلی مورد بحث میان طرفین مسائل مربوط به همین منطقه است.

یونهاپ به نقل از یک منبع نظامی کره جنوبی اعلام کرد که انجام آزمایش موشکی این کشور که پیش از ظهر امروز انجام شده و 800 کیلومتر برد داشته، موفقیت آمیز بوده است.

مقام نظامی کره اعلام کرد که دولت سئول قصد دارد این موشک جدید را در سال جاری میلادی، پس از آنکه موفق به پشت سر گذاشتن آزمایشات مورد نظر شد در منطقه مستقر کند.

خبرگزاری کره جنوبی بدون اشاره به نام این مقام نظامی به نقل از وی اعلام کرد که موشک های جدید کره جنوبی می تواند به عنوان یک بازدارنده قوی در برابر پیونگ‌یانگ عمل کند و حتی به راحتی تمام خاک کره شمالی را هدف بگیرد.

هنوز هیچ مقامی از وزارت دفاع کره جنوبی در خصوص انجام این آزمایش اظهار نظر نکرده است.

کره جنوبی که در چتر حمایتی آمریکا قرار دارد، بر اساس توافقی که در سال 2012 با این کشور دست یافت، توانست برد موشک های بالستیک خود را سه برابر کند و از آن زمان به بعد موشک های با برد بلند تولید می کند.

سئول می گوید که توافق مورد نظر به این خاطر صورت گرفته است تا بتواند در برابر تهدیدهای کره شمالی از مردم و منافع ملی کشور دفاع کند.

کره جنوبی در ماه ژوئن سال گذشته (خرداد - تیر) نیز دو موشک ساخت داخل را با موفقیت آزمایش کرد که قادر به حمل کلاهکی یک تنی تا برد 500 کیلومتر بودند.

کره شمالی صبح دیروز (به وقت محلی) یک فروند موشک که از نوع «کی.ان.15» (گوگ سونگ) و از مدل موشک های بالستیک میان برد بوده، از منطقه «سینپو» به سمت سواحل شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها