غرب ایران بارانی می شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بامداد امروز سامانه بارشی از نیمه غربی وارد کشور شده است و پیش‌بینی می‌شود بیشتر نقاط غرب کشور را در بر گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۱۰
غرب ایران بارانی می شود

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی ضرابی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: تمرکز این سامانه بارشی در جنوب آذربایجان‌های غربی و شرقی، مناطقی از استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان و شمال شرق این استان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و به تدریج غرب استان کرمان را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود این سامانه در این استان‌ها منجر به سیلاب، رگبار و رعد و برق شود.

ضرابی با بیان اینکه وزش باد شدید عمدتاً در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از استان های فارس و بوشهر خواهد بود که می‌تواند منجر به خسارت به درختان هم شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: سرعت باد با توجه به توده گرد و غبار در شمال عراق و عربستان باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و خوزستان و موجب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می شود.

ضرابی ادامه داد: شدت بارش ها عمدتا از ساعات بعد از ظهر آغاز خواهد شد و از شب به بعد به شرق کشور هم خواهد رسید و برای دوشنبه هم پیش بینی می‌شود در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و بخش‌هایی از نیمه غربی کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و شمال خوزستان دیده شود.

وی افزود: تهران هم در گرمترین ساعات روز به 17 درجه بالای صفر می‌رسد و در ساعاتی شرایطش برای بارش‌های پراکنده مهیا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها