تهدیدی به نام ترامپ برای کشاورزی آمریکا

درحالی دونالد ترامپ به عنوان چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، کلید کاخ سفید را از باراک اوباما تحویل گرفته که بسیاری از وعده‌های انتخاباتی آن، اگرچه در مبارزات انتخاباتی برای بسیاری از اقشار کارگر و فعال آمریکا جذاب بوده است، اما اکنون که این وعده‌ها به نوعی درحال اجرایی شدن است باعث نگرانی رای دهندگان به دونالدترامپ شده است.
کد خبر: ۹۹۷۲۰۱
تهدیدی به نام ترامپ برای کشاورزی آمریکا

به گزارش گاردین، رای دهندگان روستایی و کشاورزان آمریکایی به دلیل مشکلات اقتصادی روزافزون خود در انتخابات اخیر قاطعانه از ترامپ حمایت کردند. اما اگر ترامپ قصد دارد صادقانه از آنها حمایت کند، باید در برخی وعده‌های انتخاباتی خود همچون محدودیت ورود مهاجران و عدم افزایش حداقل دستمزد یا بازارهای هدف صادراتی آمریکا تجدید نظرکند.

رای‌دهندگان روستایی و کشاورزان آمریکایی به دلیل مشکلات اقتصادی روزافزون خود، در انتخابات اخیر، قاطعانه از ترامپ حمایت کردند. از آنجا که کشاورزان آمریکایی در حال حاضر از روند روزافزون مشکلاتی همچون کاهش قیمت محصولات، افزایش بدهی و کاهش درآمد رنج می‌برند، جای شگفتی نیست اگر با امید به تغییر وضعشان به رهبری متفاوت و با ایده‌های جدید رای دهند. ترامپ توانست پیوندی بین خود با کشاورزان و دیگر رأی‌دهندگان روستایی ایجاد کند که مشتاق تغییر و از پس گرفتن فرصت‌های اقتصادی حوزه کشاورزی و صنایع غذایی ناامید شده بودند.

اما متاسفانه ثابت شده تناقضات موجود در برنامه‌های ترامپ، بیشترین ضرر را به همین کشاورزان و روستایی‌هایی خواهد رساند که صادقانه از او حمایت کردند. ترامپ دولتی تشکیل داده که بعید است برای سلامت و بهبود زندگی مردم عادی آمریکا که شامل روستایی‌ها و جوامع کشاورزی نیز می‌شود، کاری انجام دهند.

وعده‌های دیگر انتخاباتی ترامپ همچون اخراج مهاجران ثبت نشده و ساختن دیواری در امتداد مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران بیشتر نیز به صورت قابل توجهی نیروی کار موجود در بخش کشاورزی را محدود می‌کند. اهمیت این موضوع زمانی روشن می‌شود که بدانیم در حال حاضر نیز نیروی کار این بخش با محدودیت‌های جدی مواجه است و علاوه بر این در سراسر زنجیره تولید محصولات غذایی، میزان استفاده از کارگران ثبت نشده بسیار قابل توجه است.

برنامه ترامپ برای (جلوگیری از ورود) مهاجران در کنار مقاومت در مقابل افزایش حداقل دستمزد می‌تواند باعث نابودی تولیدات داخلی محصولاتی چون میوه، سبزیجات، لبنیات و گوشت فرآوری شده، شود. کارهای با دستمزد کم جذابیتی برای کارگران آمریکایی ندارند و بدون کارگران مهاجر شکافی در عرضه نیروی کار این بخش ایجاد می‌شود که موجب خواهد شد ظرفیت تولید کشاورزان کاهش یابد، میزان فروش آنها نزول کند و در عین حال بناچار قیمت غذا نیز افزایش می‌یابد.

آمریکا بزرگ ترین تولید کننده محصولات کشاورزی در جهان است، اما این نوع تصمیمات سیاسی، توانایی‌های این کشور را در تهیه محصولات داخلی به اندازه کافی و تولید میوه و سبزیجات مقرون به صرفه میوه و سبزیجات به اندازه‌ای که پاسخگوی نیاز داخلی باشد، تضعیف می‌کند. ترامپ باوجود کمپین پوپولیستی و لحن محافظه‌کارانه خود، جف سسشن را به عنوان دادستان کل منصوب کرده که به ادغام شرکت‌های بزرگ کشاورزی معتقد است. بنابراین بعید است با وجود او، وزارت دادگستری مانع ادغاماتی مانند ادغام 66 میلیارد دلاری دو شرکت بسیار بزرگ مونسانتو و بایر شود که قرار است بزرگ‌ترین شرکت بذر و کود را ایجاد کنند. این ادغامات بزرگ نیز نتیجه‌ای جز انتخاب‌های کمتر و هزینه‌ بیشتر برای کشاورزان و مصرف‌کنندگان در پی نخواهد داشت. عدم ممانعت از ادغام واحدهای این بخش باعث‌آسیب بیشتر به اقتصاد روستایی می‌شود که در حال حاضر نیز با مشکلات جدی مواجه است.

برای شروع، دولت او باید کل سیستم غذایی را بررسی کند و تشخیص دهد فرصت‌های بزرگ اقتصادی که درحال حاضر در دسترس تولیدکنندگان این کشور قرار دارد، از سیاست‌هایی ناشی می‌شود که از مهاجرت و افزایش حداقل دستمزد حمایت می‌کند، حفظ محیط‌زیست را در پی دارد، تقاضای داخلی محصولات غذایی سالم را افزایش می‌دهد و حفظ سلامت کارگران را تضمین می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها