نتانیاهو در محاصره پرونده‌های فساد

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها به مناسبت به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا خوش‌رقصی می‌کند و برای دیدار با او به کاخ سفید نیز دعوت شد، خود در محاصره پرونده‌هایی گرفتار آمده که هر روز برتعدادشان افزوده می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۵۶۵

روز دوشنبه در ادامه پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو اعلام شد بزودی اسناد مربوط به جنگ غزه نیز منتشر خواهد شد. این اسناد بیشتر مربوط به چگونگی شروع جنگ غزه است و می‌تواند برای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل آزاردهنده باشد.

به گزارش شبکه العالم و به نقل از وب‌سایت روزنامه صهیونیستی جروزالم پُست؛ انتشار قریب‌الوقوع یک گزارش جدید در خصوص سوءمدیریت بنیامین نتانیاهو در جنگ سال 2014 غزه می‌تواند نخست‌وزیر اسرائیل را تحت فشار قرار دهد.

گفته می‌شود یکی از بخش‌های انتقادی این گزارش که به وسیله حسابرسی کابینه نوشته شده است، درباره مواردی بحث می‌کند که نخست‌وزیر، وزیر جنگ یا رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در خصوص شبکه تونل‌های زیرزمینی حماس پیش از عملیات 55 روزه در تابستان 2014 به کابینه امنیتی هشداری نداده بودند و به عبارتی دیگر از آن هیچ اطلاعی نداشتند. این گزارش همچنین از عدم هشدار به کابینه امنیتی و فراهم نکردن اطلاعات کافی در طول عملیات انتقاد می‌کند.

از سوی دیگر انتشار نامه‌ای سرگشاده از سوی خانواده‌های 55 سرباز اسرائیلی که در جنگ کشته شدند، فشار را بر کابینه این رژیم تشدید کرده تا اسناد را منتشر کند.

منابع نزدیک به حماس نیز از اسارت چند سرباز اسرائیلی یا وجود اجساد چند اسرائیلی نزد گردان‌های عزالدین قسام سخن می‌گویند که هنوز جزئیات آنها منتشر نشده است، اما خانواده سربازان مفقود شده اسرائیلی را بشدت هراسان و نگران کرده است.

نتانیاهو تاکنون چند بار سعی کرده است از کم و کیف این مسائل مطلع شود، اما جنبش حماس می‌گوید هیچ اطلاعاتی را دراختیار هیچ طرفی نخواهد گذاشت. حماس همچنین اعلام کرده است که آزادی سربازان اسرائیلی این بار باید همراه با آزادی تمام زندانیان فلسطینی در اسرائیل باشد.

رشوه و فساد

بخش دیگری از اتهامات بنیامین نتانیاهو پرونده‌های مربوط به فساد اقتصادی او بخصوص دریافت رشوه است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی معاریو یگان تحقیق پلیس اسرائیل (رژیم صهیونیستی) می‌گوید بزودی برای سومین بار از بنیامین نتانیاهو بازجویی خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه: بازجویان و بازپرسان پلیس رژیم صهیونیستی بر این باورند که ادله کافی برای صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو وجود دارد.

برپایه این گزارش، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و همسرش را به سوءاستفاده از اموال دولتی متهم کرده است. نتانیاهو اما دست داشتن در هرگونه پرونده‌ای را تکذیب کرده است. اما پلیس این رژیم به دریافت اموال هنگفت توسط نتانیاهو از دو بازرگان که یکی از آنها صهیونیست و دیگری خارجی است، مشکوک است.

بخش دیگری از اتهامات نتانیاهو به پرونده‌های خانواده‌اش مربوط می‌شود. یائیر نتانیاهو پسر نتانیاهو در همین ارتباط بازجویی شد. روزنامه هاآرتص اعلام کرد محور این بازجویی احتمالا درباره دریافت هدایا، امتیازات و اموالی است که وی از جیمز پاکر میلیاردر معروف دریافت کرده است.

ساره نتانیاهو، همسر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز تاکنون بارها به دلیل فساد مورد بازجویی قرار گرفته است. نتانیاهو تاکنون دوبار درمورد پرونده‌هایش بازجویی شده و قرار است بزودی برای سومین بار نیز بازجویی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها