یک نماینده مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین:

قرار بود طرح تحول خدمات دندان را پوشش بدهد / بیمه ها به تعهدات درقبال دندانپزشکان پایبند نیستند

از آنجاییکه خدمات دندانپزشکی یکی از اساسی ترین خدمات مورد نیاز افراد و خانواده ها ست ولی اغلب شرکت های بیمه ای از پوشش این نوع خدمات سر باز می زنند .حتی برخی شرکت ها نیز که در قالب بیمه های تکمیلی درمان اقدام به پوشش این هزینه ها می کنند، سقفی محدود و ناچیز را در نظر می گیرند به طوریکه فقط درصد اندکی از هزینه های پرداختی بیمار را پوشش می دهد. از این روست که آمار پوسیدگی و خرابی دندان ها رو به افزایش است . وگفته می شود هر ایرانی دارای شش دندان خراب و پوسیده است این آمار در حالی حکایت از بروز نوعی بحران در سلامت جامعه دارد که اغلب مردم ما به دلیل بالابودن هزینه های دندانپزشکی و نبود بیمه مناسب از مراجعه به دندانپزشک خودداری می کنند مگر در شرایطی که فریادشان از درد دندان آنها را عاجز وناتوان سازد.
کد خبر: ۹۸۹۲۸۱
قرار بود طرح تحول خدمات دندان را پوشش بدهد / بیمه ها به تعهدات درقبال دندانپزشکان پایبند نیستند

احمدبیگدلی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی امری ضروری است گفت :متاسفانه بی توجهی بیمه ها به اجرای تعهدات خود سبب شده است که دندانپزشکان چندان تمایلی به همکاری با بیمه ها نداشته باشند.

وی افزود : همانطوریکه مردم خود را موظف می کنند که خودروی زیر پایشان را بیمه کنند باید تحت پوشش خدمات دندانپزشکی نیز که با سلامت آنان در ارتباط است قرار گیرند ولی باید این پوشش بیمه ای اصولی وکاربردی باشد نه اینکه بیمه ها بخواهند دست در جیب مردم بکنند ولی به آنان خدمات درست ارائه ندهند و به تعهداتشان در قبال دندانپزشکان نیز پایبند نباشند.

این نماینده مردم خدابنده با اشاره به اینکه مجلس نیز در این ارتباط تا کنون ضعیف عمل کرده است گفت:ما قانون تصویب می کنیم ولی نظارتی بر اجرای آن نداریم و متاسفانه تاکنون در این زمینه بسیارضعیف عمل کرده ایم .از این رو لازم است 60 درصد از توانمان را در زمینه نظارت بر نحوه اجرای قانون و 40 درصد باقیمانده را برای تصویب قانون بگذاریم.

وی درباره تصمیمات جدید مجلس در خصوص پوشش خدمات دندانپزشکی افزود:در این مورد اطلاعی ندارم ولی قرار بوده است وزارت بهداشت از طریق طرح پزشک خانواده و طرح تحول سلامت پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی را به اجرا بگذارد .

خدابنده همچنین به پیشگیری و آموزش بهداشت دهان ودندان در میان دانش آموزان و جوانان اشاره کرد و گفت:البته چنین طرح هایی توسط وزارت بهداشت و با همکاری آموزش وپرورش در حال اجراست ولی کافی نیست چراکه باید جزو برنامه های دائمی هر فردی قرار گیرد و این مهم نیز جز با فرهنگسازی امکان پذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
واقعا انصاف نیست ایرانی با این همه منابع و دارایی های كشور ناسالم و تهی دست باشه هیچ كس بداد اقشار آسیب پذیر جامعه نمیرسه همه فقط شعار میدن تا حالا عكس یه قشر متوسط كی تو دندانپزشكی در حال درست كردن دندان دیده چه برسه به فقرا
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
متاسفانه دندان های های مردم با این هزینه های سرسام آور و غیر قابل كنترل به فراموشی سپرده شده
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
تاكی این بیمه ها می تازونند

نیازمندی ها