خدمات درمانی کلینیک ایرانی در هرات به افغانها

رئیس درمانگاه ایرانی در هرات افغانستان گفت که روزانه به طور متوسط 500 تن از شهروندان به این درمانگاه مراجعه می کنند و هر سال حدود 150 هزار بیمار افغان در آن درمان می شوند.
کد خبر: ۹۸۷۸۵۹
خدمات درمانی کلینیک ایرانی در هرات به افغانها

به گزارش جام جم آنلاین، «نصیرنقدی» رئیس درمانگاه سبز پارسیان که به «ایران کلینیک» شهرت دارد، به خبرنگار ایرنا در هرات افزود که این درمانگاه از طرف موسسه حمایت سبز پارسیان در سال 1381 تاسیس شده و دارای بخش های تخصصی رادیولوژی، سونوگرافی، ازمایشگاه تخصصی، دندانپزشکی، پزشکی عمومی، واکسین و تنظیم خانواده است.

وی گفت این درمانگاه زیر نظر اداره بهداشت هرات فعالیت می کند و یکی از بهترین مراکز درمانی شهر به شمار می رود و قرار است سال آینده، بخش های تخصصی دیگر از جمله قلب و عروق و چشم پزشکی را با حضور پزشکان ایرانی در این درمانگاه راه اندازی کنند.

رئیس «ایران کلینیک» همچنین گفت در حال حاضر 54 پزشک، پرستار و متخصصان لابراتوار در این مرکز درمانی اشتغال دارند که اغلب آنان افغان هستند.

نقدی افزود: در کنار پزشکان افغان، شماری از پزشکان ایرانی نیز در این درمانگاه به صورت دائمی حضور دارند.

وی تصریح کرد در 10 سال اول بیماران خدمات رایگاه دریافت می کردند، اما اکنون مبلغی ناچیز از بیماران دریافت می شود و برای خود آنان هزینه می شود.

به گفته نقدی؛' پزشکان و پرستاران این مرکز درمانی، هر سال برای بازآموزی به ایران فرستاده می شوند.'

موسسه خیریه حمایت سبزپارسیان در استان های «هرات»، «کابل»، «میدان وردک» و «تخار» افغانستان سرگرم فعالیت های بهداشتی و درمانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها