دبیر کانون صرافان در گفتگو با جام جم آنلاین :

بخش قابل توجهی از تقاضای دلار غیرواقعی است / ارز ارزان می شود

گزارش جام جم آنلاین از بازار ارز

دلار همچنان در مدارگرانی / نبض استانبول نوسان دارد

بازار ارز امروز هم حکایت از بالا رفتن قیمت دلار در مدار گرانی دارد و قیمت این اسکناس سبز تا ساعت 12 امروز حدود 3 هزار و 874 تومان از سوی صرافی ها اعلام شد .
کد خبر: ۹۷۳۴۱۱
دلار همچنان در مدارگرانی / نبض استانبول نوسان دارد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، قیمت دلار در بازار آزاد که روز گذشته به 3 هزار و 815 تومان رسیده بود، امروز نیز با ادامه روند افزایشی 3 هزار و 874 تومان عرضه شد ، این درحالیست که بر اساس اعلام بانک مرکزی ارزش رسمی 12 ارز از جمله دلار آمریکا و پوند انگلیس نسبت به یکشنبه این هفته کاهش و قیمت 21 ارز دیگر افزایش یافت.

امروز هر دلار آمریکا بر اساس اعلام بانک مرکزی 32,091 ریال و پوند انگلیس39,782ریال قیمت خورد که به ترتیب یک ریال و 247 ریال افت ارزش داشتند؛ یورو نیز با رشد 11 ریالی 34,003 ریال تعیین قیمت شد.

اما در بازار آزاد ، قیمت دلار در حالی که این هفته نیمه تعطیل است با رکوردهای جدید مواجه شد بطوریکه قیمت دلار ظرف یک هفته از دو کانال قیمتی عبور کرد و قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران از 3 هزار و 683 تومان به 3 هزار و 818 تومان در روز یکشنبه رسید. وقیمت دلار امروزدر بازارآزاد در پیش از ظهر دربالاترین قیمت به 3 هزار و 874 تومان رسید که رکورد جدیدی برای این ارز طی چهار سال گذشته به حساب می‌آید.

همچنین در بازار آزاد ارز ، امروز قیمت یورو به 4 هزار و 183 تومان ،پوند به 4 هزار و 830 تومان ، درهم امارات به هزارو 103تومان و لیر ترکیه به هزار و 170 تومان رسید.

بسیاری از تحلیلگران بازار عوامل مختلفی را برای این افزایش عنوان می کنند که می توان به نزدیک شدن سال جدید میلادی و تسویه حسابهای پایان سال از سوی موسسات و شرکت ها و افزایش مسافرت ها و تقاضای ارز به عنوان یکی از عوامل یاد کرد . همچنین روی کار آمدن ترامپ و احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور و افزایش ارزش دلار ، افزایش قیمت درهم و کاهش ارزهای ناشی از صادرات محصولات پتروشیمی نیزاز دیگر عواملی است که از سوی تحلیلگران به عنوان دلایل این افزایش یاد می شود .

اما درباره اینکه در حال حاضر وضعیت عرضه و تقاضای دلار در بازار چگونه است و فعالیت سفته بازان تا چه در این امر تاثیر داشته است و این وضعیت تا چه زمان تداوم خواهد داشت با رییس شورای کانون صرافان تماس گرفته شد اما وی پاسخ به این سوالات را به زمان دیگری موکول کرد .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
جمشید بسم ا...
-
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
هنوز نتونستیم ۳ برابر شدن دلار رو تو زندگیمون حل كنیم حالا دوباره دارن گرونش میكنن اینقدر فشار بیارین كه بتونیم تحمل كنیم
غلومعلی
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
نبض استانبول و ول كن بگو سقوط ریال تا 5 هزار تومن هم جا داره حالا ندیدی ببین
غلومعلی
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
نبض استانبول و ول كن بگو سقوط ریال تا 5 هزار تومن هم جا داره حالا ندیدی ببین
ناشناس
-
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
با سلام
الان حدود یك ماهه هر روز قیمت دلار در مدار افزایش است امروز هم كه نوبرش بود و یكدفعه صد تومن افزایش یافت .
مسئول كیست ؟
چرا یكی از مسئولان حتی اظهار نظر نمی كنه ؟
اصلا قضیه صاحب داره ؟
منوچ
-
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
خدا آخر و عاقبتمونو به خیر كنه !!!
متحیر
-
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
آیا كشور هنوز تحریمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برجومزده
-
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
آفرین بر غیرت برجامیان
مدیر برعكس
-
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
دیدید چه كردم خوب بود .
پوریان
-
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
۰
۰
3920 تومان
نكته بین
-
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
همانطور كه در گزارش امده قیمت ٣هزار و ٨٨ تومان تا ساعت ١٢ ظهر است و به مرور با ادامه روند افزایشی قیمتها دلار از ٣٩٠٠ تومان عبور می كند

نیازمندی ها