سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین :

هشدارهای هواشناسی برای جلوگیری از خسارت به باغات مدیریت نمی شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت :هشدارهای هواشناسی برای جلوگیری از بروز خسارت در باغات و مزارع کشور متاسفانه مدیریت نمی شود .
کد خبر: ۹۷۲۴۲۸
هشدارهای هواشناسی برای جلوگیری از خسارت به باغات مدیریت نمی شود

علی وقف‌چی در گفت و گو با جام جم آلاین در باره وقوع سرمای بی سابقه در برخی از استانها و خسارت وارده به محصولات کشاورزی گفت : معمولا هواشناسی پیش بینی وضعیت آب و هوا طی دو هفته آینده را اعلام می کند و این وظیفه دستگاههای مرتبط با بخش کشاورزی است که باید با کارهای ترویجی و آموزشی و اطلاع رسانی درست کشاورزان را مطلع کنند تا با بکارگیری روشهای پیشگیرانه از بروز خسارت به محصولات کشاروزی که دسترنج یکساله اشان است جلوگیری شود.

وی افزود : چند سالی است که با شروع فصل بهار شاهد کاهش دما و بروز سرمازدگی در فصل گل دهی درختان هستیم که می توان با روشهای پیشگیرانه از جمله تغذیه مناسب درختان و استفاده از روغن های مخصوص؛ زمان گل دهی آنها را به تاخیر انداخت و یا در فصل پاییز که میوه برخی از درختان از جمله پرتقال به بار رسیده بتوان با چیدن به موقع میوه از سرمازدگی محصولات روی درخت جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در اولین جلسه کمیسیون کشاورزی مسائل خسارت وارده به باغداران با تکمیل گزارشات از استانها رسیدگی خواهد شد گفت :موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد وضعیت بیمه در کشور است که بسیار نامناسب است و خیلی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نمی کنند و دولت هم برای بیمه آنهامحدودیت منابع دارد که این موضوع نیز در جلسه کمیسیون بررسی خواهد شد .

نماینده مردم زنجان گفت : پیش بینی های هواشناسی باید به گونه ای به اطلاع کشاورزان برسد که این اطلاعات در زندگی آنها کاربردی شود و توجه به مسائل پیشگیرانه جزء زندگی روزمره اشان شود و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی باید کارهای ترویجی و آموزشی را جدی بگیرد.

سیما رادمنش -جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها