رییس جایگاه داران سوخت در گفتگو با جام جم آنلاین :

تفاوت کیفیت و دستگاه های جایگاه های بنزین صحت ندارد/ مردم در ساعات خنک سوخت گیری کنند

رییس کانون انجمن های صنفی جایگاه داران کشور هر گونه دخل و تصرف در بنزین جایگاهها و هوافروشی به مردم را رد کرد و گفت : تبخیربنزین در کشور بیش از کشورهای دیگر است که به نوع فراورده تولید شده در داخل بازمی گردد.
کد خبر: ۹۵۷۶۲۵
تفاوت کیفیت و دستگاه های جایگاه های بنزین صحت ندارد/ مردم در ساعات خنک سوخت گیری کنند

ناصر رییسی فر درگفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از جایگاهها تجهیزاتشان نیاز به بازسازی دارد گفت : اکثر جایگاهها به خاطر طرح درجه بندی بازسازی شده اند و فقط یک تعداد محدودی باقی مانده اند . این بازسازی هم به آن دلیل صورت گرفته که کارمزد ها براساس طرح درجه بندی دریافت می شود و اگر بازسازی ها ی لازم را انجام نداده باشند، فقط لیتری 17 تومان یعنی 1.7 درصد کارمزد می توانند دریافت کنند، اما اگراین طرح را اجرا کرده باشند ، لیتری 3 درصد یعنی 30 تومان کارمزد می گیرند لذا اکثر جایگاهها با توجه به این موضوع جایگاه هایشان را بازسازی کرده اند .

وی میزان تبخیر در جایگاهها ی سوخت کشور را بسیار بالا دانست و گفت : آنچه در 5- 6 سال گذشته جایگاه داران را به ورطه ورشکستی رسانده تبخیر بیش از اندازه فراورده ای است که در مخازن تخلیه می شود . براساس ریتی که شرکت ملی پخش و پالایش فراورده ها از سالهای بسیار دور اعلام کرده حدود4.5 لیتردرهر هزار لیتر را به عنوان تبخیر در نظر گرفته اند . اما میزان تبخیر در برخی مناطق گرم خیز کشور به 9.5 درهزار لیتر و در تهران که هوا خنک تر است و انبارها متفاوت اند به 6 لیتردرهزار لیتر می رسد ،این تبخیر هم در موقع تخلیه بنزین اتفاق می افتد و هم در زمان نگهداری .

به گفته وی در خیلی از کشورها با تعبیه سیستم های مختلف این تبخیر را به حداقل رساندند اما در کشور هنوز تبخیر بنزین بالاست و باعث شده جایگاهداران متحمل ضررشوند.

رییسی فر در پاسخ به این پرسش که بالا بودن این میزان تبخیرنسبت به سایر کشورها آیا به نوع فراورده بازمی گردد گفت : معیاری برای سنجش کیفیت بنزین نداریم اما می دانیم که کیفیت بنزین متفاوت شده و گاز بیشتری درآن منظور می شود. از طرف دیگر بارگیری ما درست انجام نمی شود و سیستم بارگیری و اندازه گیری ما بسیار منسوخ شده است .همچنین وقتی فراورده از تانکرها تخلیه می شود به دلیل بالا بودن دمایش وقتی وارد مخازن سرد می شود ، حالت انقباضی پیدا می کند و به خاطر گاز فراوانی که در بنزین است از تمام لوله ها بالا می رود .

وی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از تبخیراتی که در بنزین وجود دارد به مردم تحمیل می شود گفت : می توانم این اطمینان را به مردم بدهم که تلمبه ها همه یکسان است و سیستم همه جایگاهها شناور است وامکان هیچ گونه دخل و تصرفی در مسیر و شبکه ها از مخازن به تلمبه ها وجود ندارد و خود تلمبه ها نیز همه قطعات حساسش پلمپ شده است . همچنین بنزینی که به تمام جایگاهها داده می شود از یک شرکت توزیع می شود و کیفیت همه آنها یکسان است و این موضوع که گفته می شود کیفیت بنزین برخی جایگاهها بهتراست صحت ندارد ، اما این نکته وجود دارد که در مسیری که بنزین وارد باک خودرو ها می شود بخصوص در زمانهایی که دما بالاست گازهای موجود در بنزین بخار شود، بنابراین بهتر است مردم در مواقعی که هوا خنک و سرد است اقدام به سوخت گیری کنند .

رییسی فر درادامه اظهار کرد: وقتی باک بنزین را باز می کنید شاهد خروج بخارهایی از باک هستید مردم گمان می کنند این هوا ست در حالیکه گاز متصاعد شده از بنزین است که بیش از حد است ، معمولا ماشین های خارجی که باک هایشان استاندارد است نباید این اتفاق برایشان بیفتاد اما شما حتی اگر ماشین بنز و مازراتی را هم نگاه کنید از باکشان بخار بیرون می زند که این ناشی از گاز خود فراورده است.

رییس کانون انجمن های صنفی جایگاه داران کشور البته به مردم نیز توصیه کرد هنگام بنزین زدن اگر عمل سوخت گیری را به شخصی که در جایگاه است می سپارند حتما خودشان نظارت داشته باشند که میزان سوختی که دریافت می کنند مطابق با واقعیت باشد.

سیما رادمنش _جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
یوسف
-
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
مدت 17 سال مدیر بودم یك اصل اساسی وجود دارد كه باید رعایت شود وان حقوق مالی واداری كارگران وپرسنل ان اداره یا شركت است اگر چنین نباشد باید منتظر هر گونه leakageنشتی بود.
امین
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
همیشه این مردم هستند كه باید خسارات بی مدیریتی بالادستی ها را بدهند.بنزین بی كیفیت وارد میكنید به خورد ملت میدهید بعد خساراتش را هم از مردم مطالبه میكنید.وقتی به قول خودتان از باك بنز و مازراتی هم گاز متصاعد میشود پس اشكال در نوع فراورده است.از طرفی خوبه تلویزیون خودمون طی گزارشی نشون دادكه اكثر پمپ ها به وضوح بیشتر از مقدار بنزین وارد باك شده شماره میاندازد، اون وقت شما دارید توجیه میكنید!!!!!
وطن دار
-
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
متاسفانه هر كس مصاحبه میكند این موضوع را انكار میكند ظاهرا همه مردم دروغ میگویند فقط این آقا راستگوست
من خودم چندین بار اتفاق افتاده در یك جایگاه سوختگیری كردم شده 45 لیتر ولی در جایگاهی خارج از تهران با همان خودرو شده 39 لیتر
یك جایگاه دار
-
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
یك زمانی حدود 25-26 سال قبل تلمبه ها شناور نبود و الكتروموتور در خود تلمبه بود و اینها چك وات داشتند و اگر واشر چك وات خراب می شد و پیچی از بین می رفت دریك تعداد از اتومبیل ها هوا وارد می شد اما ازسال 71 به بعد كه سیستم شناور در سراسر كشور اجرا شد امكان دخل و تصرف وجود ندارد و تلمبه بر اساس تلورانسی كه خود كارخانه سازنده روی پیمانه گر گذاشته در20 لیتر حداكثر 100 سی سی (یك لیتر) تلورانس دارد.
رشید
-
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
با این حساب شما یعنی 60لیتر بنزین بزنی با نرخ امروز3هزار تومان پریده.مبارك باشد انشاالله
ناشناس
-
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
یا بنزین كیفیت نداره و یا جایگاههای بنزین...و...شایدو... ، با ماشین مدل بالاوقتی بنزین می زنی یا به آمپر ماشین بایدشك كنی یا به دستگاههای جایگاه بنزین. واقعا
علی تهرانی
-
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
۰
۰
باسلام:من یك پیكان مدل 79 دارم .یك باك آكبند نو خریدم وتعویض كردم وتا یكسال پیش هم آمپرم با مقدار بنزینی كه داخلش بود درست بود .از یكسال به اینطرف كه بنزین 1000 تومنی شدنصف باك من پرازهواست.. آمپر من روی پائین ترین خط كه قرارمیگیره میرم بنزین میزنم بیشتر از 13 تا پرنمیشه واستفراغ میكنه هی ماشینمو تكون تكون میدم كه بلكه بنزین بره پائین.اونوقت جالب اینكه آمپرم میاد بالای بالا قرارمیگیره موندم چه خاكی برسرم بریزم .اینو میگن بهینه كردن مصرف سوخت دركشور.پول دادم هوا خریدم نوش جونم .اونوقت حقوقهای نجومی میدن به همین مدیران بی مدیریت.بروید خداراشكركنید كه آب قاطیش نكنند.دروغ چرا تا قبرستون آآآآآ.
حق
-
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
دروغ محض-كیفیت بنزین شهرها با هم متفاوت است .شهرهای بزرگ مثل مشهدو .... بنزین یورو 4 دارند ولی شهرهای كوچك بنزین معمولی ساخت ایران كه فاقد كیفیت است استفاده می شود.خواهش می كنم به مردم دروغ نگوئید .

نیازمندی ها