همکاری بیمه‌ها پیش‌شرط توسعه توانبخشی

در هر جامعه‌ای، سیستم بهداشت و درمان آن باید از جامعه معلولان حمایت کند و وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز را در اختیار معلولان قرار دهد. در چنین جامعه‌ای، معلولان می‌توانند راحت‌تر در سطح جامعه حضور پیدا کرده، توانمندی‌های خود را به جامعه اثبات کنند.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۴
همکاری بیمه‌ها پیش‌شرط توسعه توانبخشی

تجربه نشان داده است در هر کشوری که بیمه‌های درمانی، پای کار بوده‌اند و از خدمات توانبخشی حمایت کرده‌اند، این خدمات هم در نظام سلامت آن جامعه توسعه یافته است. درخصوص جامعه معلولان نیز همین قضیه حکمفرماست، طوری که اگر بیمه‌ها برای تهیه وسایل کمک توانبخشی، معلولان را حمایت کنند، مشکلات توانبخشی معلولان ایرانی نیز بسیار کمرنگ تر خواهد شد.

اگرچه هم‌اکنون، برخی نهادهای دولتی و مردم نهاد برای تهیه تجهیزات کمک توانبخشی به معلولان ایرانی کمک می‌کنند، اما واقعیت این است که مجموع این خدمات نتوانسته نیازهای توانبخشی معلولان را مرتفع کند.

برای توسعه خدمات توانبخشی ویژه معلولان، به چتر حمایتی گسترده‌تری نیاز داریم که فرد معلول را از بدو تولد تا لحظه مرگ، تحت پوشش قرار دهد. این چتر حمایتی باید مورد حمایت بیمه‌ها و متولیان نظام سلامت باشد و همه نیازهای توانبخشی معلولان را تامین کند، نه این که فقط گوشه‌ای از کار را در نظر بگیرد. این چتر حمایتی باید برای افرادی که بعدها به دلیل سانحه دچار معلولیت می‌شوند نیز کارآمد باشد تا به این ترتیب، نیروهای فعال جامعه را به دلیل در دسترس نبودن وسایل کمک توانبخشی از دست ندهیم.

دکتر منصور رایگانی

رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها