زاد و ولد در گیلان؛ منفی یک

شرایط نامساعد اقتصادی و اجتماعی شرایطی را فراهم آورده تا کاهش زاد و ولد در گیلان به عنوان پیرترین استان کشور به معضلی در حال پیشرفت تبدیل شود.
کد خبر: ۹۵۴۸۶۷
زاد و ولد در گیلان؛ منفی یک

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، کاهش نرخ ازدواج و عدم علاقه به فرزندآوری داستان زندگی بسیاری از زوج‌های جوان در کشور است که میزان علاقه مندی شان به بچه دار شدن روز به روز کاهش یافته و این بی علاقگی در برخی مناطق، مشکلاتی از جمله سالمندی جمعیت ساکن در منطقه را به وجود آورده است.

معضلی که گیلان نیز با آن دست و پنجه نرم کرده و طبق آخرین آماری که مرداد ماه جاری در همایش ملی سالمندی ارائه شد، این استان با جمعیت سالمندی ۱۱.۷ درصد، یعنی چیزی بیش از سه درصد بالاتر از میانگین کشوری، سالمندترین استان شناخته شده است.

لزوم تسهیل شرایط برای ازدواج و فرزند آوری جوانان

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره رشد منفی جمعیت می گوید: متأسفانه گیلان سالمندترین استان کشور است که باید برای حل این موضوع، چاره اندیشی کرد.

فاطمه رفیعی ادامه می دهد: بدون شک از طریق ابلاغ بخشنامه و با وضع قانون و طرح های تشویقی مقطعی نمی توان برای این معضل چاره اندیشی کرد و حتما باید با نگاهی کارشناسانه، به راه حل های منطقی و اثر گذار دست یابیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فراهم آوردن شرایط ازدواج برای جوانان تصریح می کند: باید شرایطی درجامعه فراهم شود که جوانان به ازدواج و فرزند آوری ترغیب شوند و تحقق این مهم نیز با کارهای مقطعی امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه های مربوطه در امر اشتغالزایی و تسهیل ازدواج می گوید: تا زمانی که معضلات جامعه مانند بیکاری و اشتغال و اقتصاد حل نشود، نمی توان از جوانان انتظار داشت که در این شرایط در فکر ازدواج باشند و فرزند آوری باشند.

بر اساس آخرین آمار تا سال ۱۴۰۰ شمسی، جمعیت سالمند کشور به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید و بی شک سهم گیلان از این رقم، جمعیتی قابل توجه خواهد بود که این امر، لزوم توجه جدی مسئولان به فراهم آوردن شرایط مساعد برای جوانان آماده ازدواج و همچنین زوج های آماده برای فرزندآوری را بیش از پیش مشخص می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
۰
۰
درودبرگیلانیها

نیازمندی ها