متفاوت باشید

فرهنگ خواستگاری

زندگی به زبان آدمیزاد

توصیه های شهروندی/ محرم و نذری‌های مجالس

این قسمت زندگی به زبان آدمیزاد، به نکات دویدن روی پله برقی و زباله های نذری ها در ماه محرم می پردازد.
کد خبر: ۹۵۲۵۶۷
توصیه های شهروندی/ محرم و نذری‌های مجالس

پله برقی نه مسابقه دو

همه ما هر چند مدت سر وکارمان به فروشگاه ها یا مترو می افتد قطعا برای تردد به طبقات باید از پله برقی یا آسانسور استفاده کنیم اما بعضی ها همچنان که صدای قطار را می شنوند با عجله تمام از روی پله های برقی شروع می کنند به دویدن برای اینکه سریعتر برسند به قطار . آیا می دانید یکی از دلایلی که در بعضی ایستگاههای مترو با مشکل پله برقی روبرو می شویم همین دویدنهای عجولانه است. اگر قرار باشد روی این پله های برقی که برای راحتی و آسایش همه ما بویژه افراد سالمند و مشکل دار درست شده بدویم پس دیگر پله اضطراری معنایی ندارد. تمام این امکانات برای رفاه حال ما شهروندان قرار می گیرد پس در حفظ و نگهداری صحیح از آن همه ما کوشا باشیم.

محرم و نذریهای مجالس

ماه محرم ماه عزاداری و نذری دادن است اما صرفا نذری فقط غذا دادن نیست می توان به غیر از پخت و پز غذا در شستن ظروف هم کمک کرد یا تمیز کردن مکانها و جمع کردن پسماند غذاها و ظروف و یا موقع پخش کردن نذورات یک کیسه هم به مردم دهیم که ظرفهای استفاده شده را در آن بیندازند تا بعد از استفاده از غذاها و نوشیدنیهای نذری شاهد مناظر زشت در خیابانها و کوچه های پر از زباله نباشیم. نذری می تواند هر نکته مثبت در یادگیری و کمک به فرهنگ ما انسانها باشد می توانیم به همدیگر این نکات را بیاموزیم. تا حرمت این مجالس حفظ شود.

جام جم آنلاین - اعظم سادات سیدبرقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سلام
-
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
واقعا همینطوره می خورن و آشغالها رو همینطوری میریزن توی خیابون رفتگر بنده خدا باید همه رو جارو كنه
كارمند مفلس
-
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
انشاا... خداوند به همه ما آنقدر معرفت دهد كه فكر نكنیم عزاداری برای امام حسین (ع) در ماه محرم و نذری دادن و گرفتن راكه انجام میدهیم برایمان كافی است .موقع نذری دادن كه هرچه بیشتر برای آشنایمان كنار میگذاریم غافل از اینكه در كنارمان و اطرافمان هستند كسانی كه واقعا نیازمند هستن . موقعی كه نذری میگیریم بیشتر آن را كنارخیابان و پیاده رو رها میكنیم غافل از اینكه چقدر مواد غذایی و سوخت برای تهیه آن بكار رفته و میتوانستیم آن را به نیازمند عطا كنیم . آنقدر ظرف در كوچه و خیابان رها میكنیم كه صبح زود تا چند ساعت بعد زحمت كشان شهرداری باید آن ها را جمع آوری كنند چرا ما كه دم از عشق حسین(ع) و خاندان گرامیش میزنیم به همنوع ، هموطن خودمان اینگونه ظلم و اجحاف میكنیم

نیازمندی ها