جنتی: دو نوع موسیقی حرام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری دو نوع موسیقی یکی مخصوص مجالس لهو و لعب و یکی موسیقیِ «مضل عن سبیل‌الله» حرام است، گفت: ما تابع نظر رهبر انقلاب هستیم.
کد خبر: ۹۲۹۴۹۱
جنتی: دو نوع موسیقی حرام است

به گزارش جام جم نوا به نقل از مهر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در حاشیه مراسم جشن فارغ التحصیلی ادوار دانشکده خبر که در تالار ایوان شمس در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، به این سوال که آیا قبول دارید تیم رسانه‌ای دولت بسیار ضعیف عمل می‌کند و فقط در مقابل هجمه‌ها از خود دفاع می‌کند؟، اینگونه پاسخ گفت: چرا از من می‌پرسید!؟
جنتی ادامه داد: دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به موسیقی و کنسرت‌ها کاملاً مشخص است و استفتائاتی که از ایشان شده، کاملاً روشن است و نظراتشان در این باره شفاف است. پس باید طبق نظر ایشان عمل کنند. به هر حال اینجا یک نظام حاکم است و حاکمیت واحدی هم دارد و در راس آن هم یک ولی فقیه است که درباره این مسائل نظر داده‌اند. همه باید تابع آن نظر باشند. ما هم تابع این نظر هستیم.
فقط دو نوع موسیقی حرام است وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است که موسیقی حلال چیست و موسیقی حرام کدام است؟، تاکید کرد: ما در این باره تابع مقام معظم رهبری هستیم. نظر مقام معظم رهبری هم درباره غنا و موسیقی این است که اگر یک موسیقی، موسیقی لهوی باشد یعنی مخصوص مجالس لهو و لعب باشد، و یا اینکه «مضل عن سبیل‌الله» باشد، یعنی نوع اشعار آن و مطالبی که در شعرهای آن هست، به گونه‌ای باشد که تحریک آمیز باشد و انسان را از راه خدا بیرون کند، این دو نوع موسیقی، فقط، حرام است. بقیه موارد هیچ اشکالی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
داود
-
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
موسیقی كه در لس آنجلس خوانده می‌شود لهوی و مضر عن سبیل الله است ولی اگر همان اهنگ را در ایران خواننده های این ور آبی بخوانند حلال من حلال است
محمد
-
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
بنام خدا
با سلام
مقام معظم رهبری در جلد دوم رساله آموزشی (درس28 ص114) می فرمایند: یكی از موارد واضح لهو مضل عن سبیل اللهٰ صوتی است كه شاناً رقص آور باشد حال قضاوت با شما كه چند درصد از موسیقی هایی كه مورد نظر وزیر ارشاد است تحت همین یك مصداق قرار می گیرد.
روح الله
-
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
۰
۰
چرا هر بحثی و اتفاقی می افتد ماجرا به امریكا ختم میشود چون امریكا دنیا را فاسد كرده و باید دنیای فاسد را نمك سود كرد كه هر چند دیره ولی لااقل میشود فاسد كننده كه همان امریكا است رو از بین برد

نیازمندی ها