رییس جمهوری در ضیافت افطار با جوانان و دانشجویان:

نسل جوان تحصیلکرده بزرگترین سرمایه کشور است

روحانی در ضیافت افطار با وزرا و استانداران تاکید کرد:

ثبات بازاراقتصادی،برجام وطرح تحول سلامت؛3دستاورد دولت

رییس جمهوری در ضیافت افطار با وزرا، استانداران و روسای سازمان ها: دولت یازدهم با امید، تدبیر و اعتدال، حرکت کشور را در مسیر درستی قرار داده و به این روند ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۹۱۶۲۹۹
ثبات بازاراقتصادی،برجام وطرح تحول سلامت؛3دستاورد دولت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی پنجشنبه شب در ضیافت افطار با وزرا، معاونان وزرا، استانداران و روسای سازمان ها، با تاکید بر اینکه "مسوولان اجرایی کمربندها را برای ۱۴ ماه پیش رو محکمتر ببندند"، گفت: کارهایی در این ۳۳ ماه انجام شد که نه تنها برای مخالفان که حتی برای دوستان ما هم باورکردن تحقق آنها دشوار بود.

رییس جمهوری تصریح کرد: ثبات بازار اقتصادی، برجام و طرح تحول سلامت، سه دستاورد و پیروزی بزرگ این دولت بود که هیچکس نمی تواند آنها را انکار کند.

روحانی، فرصت خدمت به مردم را توفیقی برای مسوولان اجرایی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این فرصت دائمی نیست و در گذر است و اگر جایگاهی با رأی، مجاهدت و ایثار مردم پیدا کردیم، باید تبدیل به یک فرصت برای خدمت شود و اجازه نداد این فرصت تضییع گردد.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت پرهیز از افراط گرایی و حرکت در مسیر اعتدال و میانه روی اظهارداشت: افراط باعث بدبختی کشور می شود، فرصت ها را نابود و روابط ما با دنیا و مردم را خراب می کند.

وی با اشاره به شیوه اعتدالی حضرت امام (ره) گفت: امام راه اعتدال را انتخاب کرد و همه را در صف انقلاب اسلامی قرار داد و انقلاب را با کمترین هزینه و با بالاترین دستاورد، به پیروزی رساند و هنر همین است. اضافه کردن مخالف هنر نیست هنر این است که صف مقابل را جذب و در درون انقلاب هضم کنیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و اظهارداشت: برجام پیروزی بزرگ سیاست خارجی ما است و هیچکس نمی تواند این نوری را که در سایه وحدت ایستادگی، و تلاش مردم و راهنمایی های مقام معظم رهبری و کارشناسان با تجربه ما محقق شد، نادیده بگیرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در این دولت به موفقیت‌های بسیاری رسیدیم که برای نمونه هیچ‌کس باور نمی کرد که PMD تمام شده محسوب شود و امروز هیچ کس نمی‌تواند این کار عظیم و پیروزی بزرگ ملت را از یاد ببرد.

رییس جمهوری ادامه داد: مخالفان و حتی موافقین این دولت نیز باور نمی‌کردند که دولت یازدهم بتواند با وجود شرایط سخت در ابتدای کار یک اقتصاد باثبات و در مسیر صحیح ایجاد کند و الان ۳۳ ماه است که شاهد بازاری آرام و باثبات در داخل کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی در داخل نمی‌توانند این بازارمتعادل کنونی را تحمل کنند، گفت: همه اقدامات دولت از آن مردم است و اگر مردم به این دولت اعتماد نمی کردند ثبات بازار امکان‌پذیر نبود.

رییس جمهوری با بیان اینکه نظم اقتصاد و تلاش‌های انجام شده برای مسیر درست مالی، پولی و بانکی همه فرعیات بوده و اصل اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی است، اظهار داشت: الان ثبات و آینده بازار پولی، مالی، کالایی و ارزی برای همگان قابل پیش‌بینی است.

روحانی با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای کاهش تورم که در ۴۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است،‌ ادامه داد: کاری که انجام شد در یک مسیر درست، ‌ثابت و ادامه‌دار بود.

رییس جمهوری با اشاره به دستاورد طرح تحول سلامت، اظهار داشت: هیچ دولتی در ایران و جهان وجود ندارد که بتواند چنین کار بزرگی را انجام دهد و ۱۱ میلیون ایرانی به پوشش بیمه درمانی اضافه شده اند.

دکتر روحانی در ادامه به برخی تلاش های مخالفان برای سد کردن راه خدمت دولت به مردم اشاره کرد و گفت: هر روز یک برنامه ریزی می شود که هم ذهن مردم تخریب و هم مارا از مسیر منحرف کند اما اینها در پیشبرد هیچیک از طرحهایشان موفق نبوده و نخواهند بود.

وی اظهارداشت: آنها هر جا به میدان آمدند شکست خوردند؛ چون نه حق گفتند و نه نیتشان برای خداوند و مردم بود. وقتی نیت برای کارهای حزبی و جناحی شد، موفقیت نخواهند داشت و مهمتر آنکه ما نباید در این دام بیفتیم البته باید جایی که لازم بود پاسخ داد و چنانچه اشکالی هست رفع کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: از همه دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی دولت می‌خواهم که در این دام نیفتند، البته باید پاسخگو بود و اشکالات را برطرف کنیم. این دولت رمضانی است، چرا که در ماه رمضان کار خود را شروع کرد و ان‌شاء الله دولت حق باشیم، اما دولت معصوم نیستیم.

روحانی با بیان اینکه اکثر مدیران ارشد دولت در مسیر درست، برای خدا و با حقوق متعارف، برای خدمت‌رسانی به دولت کار و تلاش می‌کنند، اظهار داشت: اما موارد غیرقابل قبولی نیز وجود دارد که قطعاً برخورد خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به مراسم افطاری هیأت دولت با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایشان فرمودند بایستید و ما نیز حتماً در برابر حقوق‌های نامتعارف خواهیم ایستاد و دکتر جهانگیری نیز موظف شدند تا لحظه آخر این قضیه را پیگیری کرده و به مردم گزارش دهد.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس در داخل و خارج از کشور نمی‌تواند پایه‌‌های استوار برجام را برهم بزند، گفت: باید از فضای پیش روی برجام در راستای اقتصاد مقاومتی به خوبی استفاده کرد و با فشارهای روحی و تبلیغاتی عقب ننشینیم.

روحانی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم با تمام وجود اقتصاد مقاومتی را قبول دارد، گفت: باید تمام ۲۴ بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و حرکت بزرگ اقتصادی را در سایه اقتصاد مقاومتی، در سال جاری عملی می کنیم.

رییس جمهوری از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد تا با زبانی واضح، خدمات و مشکلات را برای مردم تبیین نمایند و ادامه داد: اگر مردم راه و مسیر درست را ببینند به کمک دولت خواهند آمد و قطعاً با کمک مردم پیروز خواهیم شد.

روحانی با اشاره به پیروزی مسلمانان در جنگ بدر در هفدهم ماه مبارک رمضان، گفت: اگر بگوییم سرنوشت اسلام با این جنگ رقم خورد، اغراق نکرده‌ایم و خداوند نیز در قرآن تأکید کرده که ناتوان بودید و کمک الهی منجر به پیروزی در این جنگ شد.

رییس جمهوری تأکید کرد: الان نیز باید با تقوا که همان پایبندی به قانون، وظیفه و اجرای دستورات الهی است این مسیر را ادامه دهیم تا در پایان دولت یازدهم در پیشگاه خدا، ملت و امام زمان(عج) سرافراز و سربلند باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها