تفاوت مترو تهران و سئول (عکس)

قطار شهری یا مترو می تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوا و افزایش سرعت سفر های درون شهری بازی کند.
کد خبر: ۹۰۷۵۴۲
تفاوت مترو تهران و سئول (عکس)

به گزارش جام جم آنلاین ، نخستین متروی جهان در سال ۱۸۶۳ میلادی در شهر لندن آغاز به کار کرد. پس از آن بود استفاده از مترو به سرعت در شهرهای بزرگ اروپا و آمریکا گسترش پیدا کرد.

مترو سئول پایتخت کشور کره جنوبی با افتتاح خط یک در سال 1974 آغاز به کار کرده است و اکنون با داشتن 18 خط پذیرای سالانه بیش دو میلیارد و ششصد سفر شهری است. مترو تهران نیز از سال 1377 (1999)با راه اندازی خط 5 شروع به کار کرده که در هفت خط مجزا طراحی شده است و در حال حاضر روزانه تا 3 میلیون مسافر را به مقصد می رساند. چندی پیش خط متروی فرودگاه مهرآباد تهران افتتاح شد و قرار شده مترو تهران-پرند تا پایان شش ماهه اول سال تکمیل شود.

در این تصاویر تفاوت مترو تهران و سئول به عنوان دو شهر مهم از قاره آسیا را مشاهده می کنیم.

مترو سئول

مترو تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
شهروند تهرانی
-
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
۰
۰
خواهشمند است تصاویری نیز از مترو تهران،مخصوصا خط۳ تهیه كنید
س
-
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
۰
۰
چه متروی ..... داریم ما... مردم توی ایستگاه دروازه شمیران هولم دادن به سمت بیرون (خودم داشتم میرفتم بیرون)پام رفت بین قطار و سكو سرم محكم خورد به زمین آرنجمم زخم شد تمام ساق پام سیاه و كبود شد هیچكی كمكمم نكرد فقط یكساعت گریه كردم تا یخورده حالم خوب شد تا تونستم لنگان لنگان برم خونه الانم سه هفتس درگیر پام هستم نتونستم چندروز برم سركار و ...............
مسافر مترو
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
۰
۰
یكی از بارزترین نقاط قوت در متروی سئول این است كه واگنها بهمین صورتی كه در تصویر می بینید خلوت است و كسی به بغل دستی چسبیده و لمیده نیست مثل متروی تهران...
چرا؟ چون متروی سئول با توجه به تراكم جمعیتی فعلی و تراكم جمعیتی در آینده طراحی و ساخته شده.
ولی در تهران طراحی مترو بدین اصول و شیوه پایش جمعیتی نبوده و نیست. فقط تونل و چند تا واگن با حداكثر ظرفیت و فشار و مقدار بد و بیراه ...
مثلا متروی تهران گلشهر یكی از بدترین خطوط و زجر اورترین مسیر برای هر مسافر است.
همیشه صبحها از گلشهر به تهران كاملا شلوغ و فشرده. و در همان زمان متروی تهران به گلشهر كاملا خلوت و باز و راحت!
همیشه بعد از ظهرها متروی تهران به گلشهر كاملا شلوغ و فشرده. و در همان زمان متروی گلشهر به تهران كاملا خلوت و باز و راحت!
به این میگن مهندسی راه و شهرسازی و ترافیك.
با اینكه صدها دوربین دارن رفت و آمد مسافرین را كنترل میكنن. ولی این مشكلات و زجرها پایانی ندارد.
زود میاد در رو باز نمیكنه... دیر میاد در رو باز نمیكنه... وقتی می ایسته در رو باز نمیكنه مسافران زودتر پیاد شن... وقتی هم ایستاده در رو زود باز نمیكنه مسافران زودتر سوار شن.
بدترین حالت برای مسافرین ایستگاه كرج است كه هر روز صبحها باید ایستاد و فشرده و زجر آور روی هم سوار شن تا به تهران برسن و یه كار پر انرژی و با انگیزه در آن روز داشته باشن!!!!
رضا صالحی
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
۰
۰
سلام
بد نبود اگه یه عكس هم از داخل مترو تهران قرار میدادید

نیازمندی ها