حقوق ۵۰ میلیونی برخی مدیران بانکی

دکتر احمد توکلی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به این‌که برخی مدیران عامل بانک‌ها 40 تا 50 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، گفت: این دسته از مدیران چه در بانک‌های دولتی و چه خصوصی به عناوین مختلف دریافتی‌های زیادی دارند.
کد خبر: ۸۹۳۰۸۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با مصوبه اخیر مجلس، مجازات متخلفان امور بانکی کیفری می‌شود و از زندان تا اعدام در انتظار آنان خواهد بود.

توکلی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به این‌که تخلفات بانک‌ها آثار وسیعی در جامعه دارد، ادامه داد: مجازات‌های پیش بینی شده برای متخلفان امور بانکی تاکنون اثر بازدارندگی نداشته و مصوبه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی برای بازدارندگی بیشتر در این زمینه است.

وی گفت: بر اساس این مصوبه، مجازات متخلفان امور بانکی، کیفری محسوب می‌شود که از شش ماه تا سه سال زندان و در صورت تخلفات بیشتر تا اعدام برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.توکلی یادآور شد: در سال 93 که رکود در کشور حاکم بود و 60 درصد واحدهای تولیدی کشور به همین دلیل غیرفعال بودند، سود خالص پس از پرداخت مالیات 17 بانک غیردولتی بالغ بر 6300 میلیارد تومان بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه این سوال را مطرح کرد که چرا وقتی شرایط رکود در جامعه همچنان حاکم است، شاهد استقبال زیاد برای کسب مجوز تاسیس بانک‌ها و موسسات مالی جدید هستیم.وی افزود: یکی از بانک‌های خصوصی در سال 90 حدود 330 میلیارد تومان سود را که باید به سپرده‌گذاران عرضه می‌کرد، با حساب‌سازی اعلام نکرد.

توکلی گفت: وقتی فساد به مرحله سیستمی می‌رسد، دستگاه‌هایی که خود مسئول نظارت هستند، دچار مشکل می‌شوند و بخشی از مجلس تا دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را آلوده می‌کنند. وی افزود: نمایندگانی هستند که همراه برخی سرمایه‌گذاران به بانک‌ها می‌روند و به آنان فشار می‌آورند تا تسهیلات لازم را دریافت کنند.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که بر اساس قانون، بانک‌ها تنها مجازند تا 25 درصد تسهیلات خود را به شرکت‌های زیرمجموعه‌شان اختصاص دهند، گفت: در سال 92 یکی از بانک‌ها 71 درصد تسهیلات خود را به شرکت‌های زیرمجموعه‌اش اعطا کرد.وی افزود: برخی بانک‌ها هم برای فرار از قانون به صورت ضربدری با هم قرارداد می‌بندند و به شرکت‌های زیرمجموعه بانک دیگر تسهیلات می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها