7 اسفند؛ تثبیت اعتماد مردم به نظام اسلامی

امروز پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی ایران، مشارکت در انتخابات جزئی از فرهنگ سیاسی ‌ـ ‌اجتماعی مردم شده و نسلی هم‌اکنون پرورش پیدا کرده که از ابتدای رسیدن به سن قانونی در انتخابات شرکت کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۲۵۴
7 اسفند؛ تثبیت اعتماد مردم به نظام اسلامی

فارغ از نتایج، روز جمعه انتخابات رقابتی سالم، پرشور و بانشاط در راستای اهداف ملی شکل گرفت که تثبیتی برای اعتماد مردم به نظام اسلامی برشمرده شد و حضور ملت مهر تائید مجددی بر جمهوریت نظام اسلامی در کنار اسلامیت آن بود.

حضور در انتخابات، حال به جزئی تفکیک‌ناپذیر در فرهنگ جامعه تبدیل شده که هر روز در حال نهادینه شدن است و دشمنان کشور نیز دریافته‌اند که در امر ترغیب کردن مردم برای عدم حضور در انتخابات دیگر نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

بر این اساس در این دوره از انتخابات شاهد بودیم که تلاش چندانی برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای به‌عمل نیاوردند چون می‌دانستند ملت در تعیین سرنوشت خود سهیم است فلذا تلاش خود را در عرصه دیگری مبنی بر انحراف محتوایی انتخابات منعکس کردند.

تلاش و برنامه‌ریزی جدی دشمنان نظام برای نفوذ در فرآیند انتخابات و سوق دادن آن به سمت مطلوب آنان، دلیل دیگری بر تبدیل شدن انتخابات به جزئی از فرهنگ سیاسی مردم شد تا نشان دهند آنچه از اهمیت برخوردار است نظام، کشور و رهبری است.

حال پس از برپایی انتخاباتی شکوهمند با مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رای، نباید خواسته مردم برای بهبود روند امور جاری کشور و کمک به بهتر شدن وضعیت اقتصاد را نادیده گرفت زیرا پس از این مردم خواهند پرسید که پس از ایفای نقش موثر در شکل شایسته، مسئولین پس از ورود به قدرت چگونه به وظایف کلیدی محوله خواهند پرداخت.

مردم نشان دادند پای رهبر و انقلاب ایستادند و حضور پرشور آنها نشان از این بود که به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفته و باحضور پررنگ در حوزه انتخابیه، آب پاکی را روی دست دشمنان نظام ریختند، اما پس از انتخابات این وظیفه منتخبین است که از آرا مردم و اعتماد آنان به نحو شایسته صیانت کنند.

دکتر صادق کوشکی - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها