ثامن‌الحجج و پنجمین قهرمانی پیاپی

لیگ برتر هندبال در جزیره تنهایی

لیگ برتر هندبال بانوان به پایان رسید. لیگی که در مقابل لیگ والیبال، بسکتبال و فوتسال معمولا کمتر جلب توجه می‌کند و تماشاگران کمتری هم دارد.
کد خبر: ۸۶۹۹۳۷
لیگ برتر هندبال در جزیره تنهایی

به گزارش جام جم آنلاین ، لیگ هندبال بانوان حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد هر چند حالا که این لیگ به پایان رسیده و تیم ثامن‌الحجج سبزوار برای پنجمین بار قهرمان شده است، نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از حرکت روبه رشد را در این لیگ می‌بینیم. بازیکن‌ها جوان‌تر شده‌اند و البته تعداد بازیکنان درخشان بیشتر. البته هنوز تیم‌های ضعیف و کم‌بنیه در این لیگ به میدان می‌روند و هنوز هم تیم‌هایی هستند که بدون کسب امتیاز به کار خود پایان می‌دهند. هنوز هم سالن‌های برگزاری لیگ برتر هندبال بانوان خالی از تماشاگر است و هنوز هم آنچنان که باید و شاید به این لیگ توجه نمی‌شود. با تمام این اوصاف نگاهی کلی به رقابت‌های امسال لیگ برتر هندبال بانوان می‌اندازیم:

سند پنجمین قهرمانی
هر سال لیگ برتر هندبال بانوان به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود، اما در این فصل از رقابت‌ها تصمیم گرفته شد تا این لیگ به صورت دو گروهی برگزار شود و از هر گروه دو تیم صعود کند. البته با وجود برگزاری رقابت‌ها در دو گروه باز هم این تیم ثامن‌الحجج سبزوار بود که همچون چهار سال گذشته عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.
سبزواری‌ها در مقایسه با دیگر تیم‌های لیگ برتری اوضاع مالی بهتری دارند و بهتر پول خرج می‌کنند. آنها هفته پیش برای پنجمین بار قهرمانی در لیگ برتر هندبال بانوان را جشن گرفتند، اما پیش‌بینی‌ها در رابطه با آینده این تیم خیلی تلخ است. تیمی که یکه تاز هندبال بانوان شده است، تیمی که همیشه برای قهرمانی تلاش می‌کند، تیمی که بیشترین دستمزد را به بازیکنانش می‌‌دهد و تیمی که نقش پررنگی در تیم ملی هندبال بانوان دارد ممکن است در آینده‌ای نزدیک به رسم ناپسند چند سال اخیر ورزش ایران، قربانی تیم‌های آقایان شود.
در واقع همیشه، در هر شرایط و در هر زمانی که باشگاه‌های ورزشی در هر رشته‌ای و هر لیگی با مشکل مواجه شوند بلافاصله تیم بانوان خود را به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها منحل می‌کنند. چنین اتفاقی درباره قهرمان پنج باره لیگ برتر هندبال بانوان نیز شنیده می‌شود. به هر حال این تیم خوب و با برنامه هفته گذشته پنجمین قهرمانی متوالی خود را جشن گرفت.

امسال بهتر از پارسال

نشمین شافعیان

مربی و کارشناس هندبال

کارشناس و مربی هندبال بانوان
فصل بسیار خوب و پویایی را شاهد بودیم. در واقع پویایی این فصل از فصل گذشته بیشتر بود. تیم‌هایی که بالای جدول حضور داشتند از نظر فنی تفاوت بارزی با تیم‌های پایین جدول نداشتند. همین موضوع باعث شد در هیچ‌یک از بازی‌های لیگ اختلاف نتیجه از 10 امتیاز بالاتر نباشد و حتی در برخی دیدارها تنها یک امتیاز برنده مسابقه را تعیین کند.
نکته قابل توجه لیگ استقبال از بازی‌های دو تیم ثامن‌الحجج سبزوار و شهرداری سنندج بود که تماشاگران نسبتا قابل توجهی به محل برگزاری مسابقات دو تیم می‌آمدند. روی هم رفته باید بگویم استقبال از بازی‌های لیگ برتری سال به سال
بیشتر می‌شود.
تنها مشکلی که در این فصل با آن مواجه شدیم برگزاری رقابت‌ها به صورت گروهی بود و نه رفت و برگشت.به اعتقاد من همان رقابت‌های رفت و برگشت کفایت می‌کرد و لازم نبود لیگ برتر هندبال بانوان در دو گروه برگزار شود. در کنار این استقبال خوب اگر دیدارها به همان صورت رفت و برگشت برگزار شود، اوضاع هم خیلی بهتر می‌شود و کیفیت رقابت‌ها بالاتر می‌رود تا ان‌شاءالله بتوانیم بهره‌وری بیشتری را از این لیگ برای تیم ملی هندبال بانوان
داشته باشیم.

سمیرا، ستاره دنباله‌دار
این دختر خانم 23 ساله برای خودش ستاره‌ای است. فصلی از لیگ برتر هندبال بانوان نیست که به پایان نرسد و سمیرا علی‌رمایی بازیکن تیم شهرداری سنندج در آن یا بهترین بازیکن نشود یا بهترین گلزن. تخصص او گلزنی است و برترین گلزن لیگ به‌شمار می‌رود. او در این فصل 142 گل زد تا همچنان در راس گلزنان قرار داشته باشد. او معمولا فصل را با بیش از 100 گل زده به پایان می‌برد. فکر می‌کنید سمیرا، این ستاره هندبال بانوان تا امروز به‌طور کلی چند گل در لیگ برتر هندبال بانوان زده باشد؟ 600 گل؟ 700 گل؟ البته که هیچ آمار مشخصی وجود ندارد.
سمیرا علی‌رمایی به معنای واقعی ستاره هندبال بانوان است. او در این فصل به همراه تیمش نایب قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان شد و تصمیمی هم برای جدایی از تیمش ندارد. زندگی کردن دور از شهر زادگاهش و رفتن به سبزوار برای او چیزی شبیه غیرممکن است. افسوس که ستاره یکه‌تاز سال‌های اخیر لیگ هندبال بانوان چندان برای خود ورزش بانوان هم شناخته شده نیست.

هیلدا حسینی خواه / هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها