استقبال چشمگیر مخاطبان جهانی از انتشار یک نامه

19 میلیون بازدید از نامه رهبر انقلاب در سایت‌های برون‌مرزی صدا و سیما

خطیب نماز جمعه تهران:

نامه رهبری به جوانان غربی حکمت نامه است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوان های اروپایی و غربی گفت: این نامه حکمت نامه ، افشا کننده و روشنگرانه است.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۶
نامه رهبری به جوانان غربی حکمت نامه است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران گفت: این نامه دعوت فطرت ها به حقایق موجود در اسلام، واقعیت دین، استعمار و تصویر قشنگی است بین حق و باطل و تزویر و حقیقت.

وی افزود: این نامه هشداری است به جوانان خودمان و جوانان دنیا که در چه شرایطی هستیم و تکلیف ما این است که دست تزویر، فریب و نا امن کننده جامعه بشری را بشناسیم و به فطرت و دین فطری یعنی اسلام برگردیم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: سراسر این نامه نور است و انسان احساس می کند که این نامه ای از سوی نماینده پیامبر و امام زمان (عج) است که سرپرستی همه را در عهده خودش می داند و برای جهانیان دلسوزی دارد مانند همان دلسوزی که پیامبر به انسان ها داشت.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در طول عمر بابرکت خویش همیشه نگران هدایت انسان ها بود و از این بابت غصه می خورد ، افزود: این نامه در واقع ریشه های خشونت و برخورد دوگانه و تزویر غرب را بسیار ظریف و حکیمانه روشن کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران با استقبال از اینکه برخی از کلیساها و برخی دیگر از مراکز در غرب این نامه را پذیرا شدند و نامه در آنها قرائت شد ، گفت: ان شاءالله این نامه مانند نامه های پیامبر اسلام (ص) نوید جهانی شدن انقلاب انسانی ، اسلامی ، فطری و آرامش بخش اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو افزود: جوانان دانشجو بعد از کودتای 28 مرداد در مقابل سلطه استعمار و آمریکا ایستادند و خاطره ای تاریخی بوجود آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: چهره کریه شیطان بزرگ چهره خشونت ، فریب ، غیرقابل اعتماد و عهد شکن بود و همیشه حالت گرگ گونه داشت.

وی با بیان اینکه دانشجویان در اصل انقلاب با امام همراه بودند و در تشکیل نظام ، سپاه و جهاد سازندگی موثر بودند ، اظهار داشت:‌ دانشجوی ما هویت دینی دارد و مادران آنها با محبت علی (ع) به آنها شیر داده اند بنابر این سیاست زده ها و غرب زده ها برغم همه تلاش های خود نتوانستند دانشگاه ها را به صورت پایگاه دشمن درآورند.

وی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه ها پایگاه اعتکاف، نماز جماعت و مراسم امام حسین (ع) است، افزود: جای تأسف و تأمل است که باز هم سیاست بازها و کسانی که قائله 88 را به پا کردند به راحتی بروند و در آنجا احیای فتنه کنند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: مجاری اجرایی نباید این طور زمینه سازی کنند و با این رویکرد مردم را نگران کنند.

وی افزود: احیای هویت دانشجویی و جنبش دانشجویی استقلال طلبی و مبارزه با استکبار و استعمار، بی دینی و ابتذال است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی گفت: امید می رود دانشجویان ما یاران امام عصر(عج) و منشأ تحول و آماده سازی مدینه فاضله در کشور باشند.

وی افزود: اینها بچه هایی هستند که سپاه و جهاد سازندگی را بوجود آوردند و توقع است که طوری عمل نشود که مردم، متدینین و علاقه مندان شهدا نگران شوند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی گفت: از برخی سخنرانی ها و حضور برخی سخنران ها و ایجاد فضای مصنوعی که انسان را نگران می کند اظهار تأسف داریم.

وی افزود: مسئولان مردم را به خود بدبین نکنند و حیف است که افرادی کارهایی کنند که مردم به آنها بدبین شوند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شورای نگهبان یکی از ارکان قانونی کشور است و از همان روزهای تأسیس غرب گراها با آن مخالف بودند ، گفت: هیچ کشوری نیست که رئیس جمهور و نمایندگانش بدون هیچ نظارتی نامزد و انتخاب شود.

وی با بیان اینکه وقتی یک نانوا یا کاسب یا راننده تاکسی می خواهد کار خود را شروع کند باید پروانه بگیرد و صلاحیت وی احراز شود ، افزود: این درست نیست که تصور شود پست های کلیدی کشور را به افرادی بدهیم که صلاحیت آنها احراز نشده باشد و این باعث پایمال شدن حقوق مردم می شود.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: شورای نگهبان باید طوری عمل کند که در خبرگان محل فتنه و فتنه گر نباشد و این مطالبه مردم است.

وی با بیان اینکه در شورای نگهبان فقها و حقوقدانان عالم و عامل وجود دارند که نظارت و بررسی می کنند، افزود: بنابر این مخالفت با شورای نگهبان از سوی عده ای صورت می گیرد که نگران هستند انتخاب نشوند و به آن دامن می زنند و البته در این زمینه رسانه های بیگانه نیز آتش بیار معرکه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: شورای نگهبان ، سپاه ، بسیج و حرکت های فرهنگی اربعینی مورد بغض دشمن است.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مخالفان شورای نگهبان در داخل افزود: شما چرا مخالفت می کنید و نباید با این موضوع دربیافتید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: اعضای شورای نگهبان مورد اعتماد رهبری هستند و با این طوفان ها نمی لغزند و البته متوجه می شوند که خبرهایی هست و اشخاص ناسالمی می خواهند خود را تحمیل کنند.

وی افزود: شورای نگهبان بدون واهمه حفظ حقوق مردم را سرلوحه خود قرار دهد و تا احراز صلاحیت نکرده کسی را تأیید نکند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور میلیونی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین گفت: این عظمت عشق ، محبت و اعتقادات ریشه دار مردم به حضرت حسین (ع) است و نوید بیداری جدید و حال حماسی می دهد.

وی افزود‌: در شرایطی که داعش هر روز فاجعه می آفریند و تهدید می کند سیل مشتاقان جان به کف گرفتند و در مقابله با فرهنگ غربی و انفعال برخی داخلی ها و برخی روزنامه ها حرکت تهاجمی عاشقانه و عارفانه را به سمت محور عشق ایجاد کردند و این نوید آمدن حضرت مهدی (عج) را می دهد.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: این حرکت مانور عشق و ایثار و قربانی شدن زیر پرچم ولایت است.

وی با تشکر از مردم و اعضای ستاد اربعین افزود: توقع می رود آسیب های موجود شناسایی شود و خدمات بیشتری در سال های آینده به مردم ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با تقدیر از دولت و مردم عراق برای مهمان نوازی از زائران امام حسین (ع) گفت: اینکه جمعیت بیست و چند میلیونی به زیارت می رود و در امنیت برمی گردد یک حرکت الهی و نشان دهنده آن است که دنیا باید راه جدیدی را در پیش گیرد.

وی با گرامیداشت هفته وقف تجاوز ترکیه را برای این کشور و منطقه مضر خواند و افزود: در این تجاوز هیچ منطقی دیده نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه ملت ترکیه مسلمانند و از حکومتشان با این کار راضی نخواهند بود گفت: چرا با مسلمانان و همسایه ها بد می کنید.

وی گفت: ما این حرکت را محکوم می کنیم و به سران ترکیه نصیحت می کنیم که اینگونه کارهای دشمن شادکن را انجام ندهند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: شما با این کارتان خودتان را ضعیف و منفور می کنید.

وی گفت: به حکومت آذربایجان نیز نصیحت می کنیم که مردم شما علاقه مند امام حسین (ع) هستند ، چرا در روز اربعین به عزاداران ایشان یورش می برید و آنها را به شهادت می رسانید و باید بدانید که اینگونه حرکات به نفع هیچ حکومتی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با اشاره به ایام رحلت پیامبر افزود: بعد از رسول الله در خانه وحی آتش گرفت و دختر پیامبر بین در و دیوار ماند و وقتی ام سلمه از ایشان عیادت کرد گفت دردم از این است که پدرم را از دست داده ام و علی خانه نشین شده است.

وی گفت:‌ همچنین مصیبت دیگر این است که اجازه ندادند پیکر امام حسن در کنار قبر پیامبر دفن شود و بدن ایشان تیرباران شد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با اشاره به شهادت امام رضا(ع) در این ایام افزود: همه ما ایرانیان در پناه ایشان هستیم.

ربوبیت خداوند با ربوبیت دیگر اربابان متفاوت است

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست با دعوت همگان به تقوای الهی و رعایت و توجه به حریم ذات ربوبی و پرهیز از انچه که باعث نارضایتی خداوند می شود، گفت: همه خوبیها در خدامحوری و همه بدی ها و نکبتها در دوری از پروردگار متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با تسلیت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) افزود: نعمتی بالاتر از محبوبیت خداوند نیست و کسی که خداوند را دوست نداشته باشد همه کارهایش بی نتیجه است، غفلت نکنیم که یک اراده آنهم اراده خداوند در عالم است و انچه بخواهد می شود و نخواهد نمی شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنرانی جلسه قبل گفت : ربوبیت خداوند با ربوبیت دیگر اربابان متفاوت است ، مالکیت و ربوبیت یک امر قراردادی است و انسان در زندگی اجتماعی به قراردادها پایبند است و براساس این قراردادها تاملی در سامان دادن مال خود دارد ولی مال ما با وجود حقیقی ما ارتباطی ندارد در حالیکه دین و مقدسات تحت ربوبیت خداوند است و هرکس با مقدسات خداوند در بیفتد با خود خداوند درافتاده است .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: امروز به کسانی که با انقلاب ، ولایت ، تدین و اصول ارزشی ما در می افتند با خدا در می افتند و محکوم به شکست هستند و از آنان می خواهم این جوسازی ها را نکنند .

وی گفت : مردم در پذیرایی هایشان منافع را در نظر می گیرند ولی مادر اینگونه نیست و همه اذیت های فرزند را تحمل می کند و نمی رنجد و دست از فرزندش بر نمی دارد و خداوند محبت هایی که به بندگانش می کند حتی به بندگان جانی هم احسانش را قطع نمی کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: یک ربوبیت ، ربوبیت ما به اعضا و جوارح ما است و تا انسان اراده می کند سخن بگوید زبان باز می شود و وقتی تصمیم به سکوت می گیرد زبان بسته می شود ولی ربوبیت خداوند فوق این ربوبیت ها است ، نوع ربوبیت خداوند به خلق ربوبیت نفس به قوای خودش است .

وی با بیان اینکه ربوبیت حق تعالی یک قیمومیت و احاطه است، گفت : همه چیز ما خداوند است و جز خداوند هیچ کس نمی تواند نقشی داشته باشد ربوبیت عالم با خداوند است و اداره ما با خداوند ، همان که دنیا را اداره می کند .

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: خاتم الانبیاء آنچنان ذوب در حق تعالی بود که شب ها بیدار می ماند و گریه های جانسوز و عبادات طاقت فرسا داشت چون خود را غرق در محبت و ربوبیت خداوند می دید .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت : باور کنیم که این انقلاب تحت ربوبیت خداوند است و لذا نباید نگران سیاست ها و سر و صداهایی که مثل کف روی آب است باشیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها