پارک ملی دریاچه ارومیه مهمان 6000 فلامینگو

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بیش از 6000 قطعه فلامینگو در پارک ملی دریاچه ارومیه مشاهده شد.
کد خبر: ۸۵۱۱۲۸

امید یوسفی افزود: این فلامینگوها طبق روال سال‌های گذشته در محدوده ضلع غربی پارک ملی دریاچه ارومیه، ضلع جنوبی جاده شهید کلانتری و در حوالی مصب رودخانه نازلو مشاهده شده‌اند.

وی اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی است در بین آنها جمعیت قابل ملاحظه‌ای از پرنده‌های نابالغ نیز به چشم می‌خورد.

یوسفی بیان کرد: نیمه باتلاقی بودن اراضی محدوده یاد شده و شسته شدن نمک‌های سطحی دریاچه بر اثر بارش نزولات جوی و وجود موجودات ریز میکروسکوپی به عنوان غذای این پرنده، عامل اصلی حضور فلامینگو در پارک ملی دریاچه ارومیه است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی همچنین گفت: حتی تعدادی از تخم‌های این پرنده نیز در محل یافت شده که نشان‌دهنده جوجه‌آوری پرنده در محدوده یاد شده طی امسال بوده است.

وی افزود: سواحل پارک ملی دریاچه ارومیه مکانی مناسب برای زمستان‌گذرانی فلامینگوها و جوجه‌آوری آنها به شمار می‌رود، به‌گونه‌ای که زمستان گذشته حدود 20 هزار قطعه از این پرنده در این زیست‌بوم فرود آمدند.

یوسفی بیان کرد: مردم محلی در جهت میزبانی از این گونه پرنده و ایجاد محیطی امن برای زمستان‌گذرانی آنها، همکاری‌های مطلوبی با محیط زیست دارند.

به گزارش ایرنا، فلامینگو پرنده‌ای با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده، با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی است.

فلامینگوها به آرامی راه می‌روند و سر و منقار خود را در آب کم‌عمق فرو برده و تغذیه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها