رییس جمهوری اهداف برجام را اعلام کرد:

رفع تهدیدها، تعامل با جهان و جهش علمی و اقتصادی کشور

رئیس جمهور در اجتماع مردم ساری اعلام کرد:

ارائه بسته اقتصادی ویژه دولت تا پایان هفته جاری

رئیس جمهور در اجتماع مردم ساری گفت:دولت تا پایان هفته جاری بسته ویژه ای را ارائه می کند که طبق آن، در شش ماهه دوم سال تحرک قابل ملاحظه ای در حوزه اقتصادی به وجود خواهد آمد.
کد خبر: ۸۴۵۱۶۷
ارائه بسته اقتصادی ویژه دولت تا پایان هفته جاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس جمهور در جریان بیست و سومین سفر استانی خود در جمع مردم مازندران افزود: ما ملت بزرگی داریم که در شرایط تحریم و دشواری های ناشی از آن مشکلات را با آرامش خود طی کردند .

وی ادامه داد: دولت توانست در کنار تحریم ها و مشکلات کشور را اداره کند ما مسیر تورم را امسال برطرف کردیم و حال آنکه یکی از کشورهای نفت خیز تورم سه برابری نسبت به ایران داشت .

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مساله مذاکره هسته ای گفت: همه می پرسند چرا به دنبال مذاکره رفتیم برخی می گویند ما علاقه داشتیم به غرب نزدیک شویم و حال آنکه برای ما غرب و شرق تفاوتی ندارد و ما به دنبال مصالح و منافع کشور هستیم.

رئیس جمهور گفت: آنچه برای ما اهمیت ویژه دارد اشتغال جوانان و رونق اقتصادی کشور است ، ما چطور به عنوان خادم ملت رضایت بدهیم که به خاطر تحریم هرچیزی که وارد کشور می شود 15 تا 20 درصد اضافه از جیب مردم پرداخت شود؟

وی با اشاره به خاطرات خود از مردم مازندران در دوران انقلاب اسلامی گفت: ارادت مردم این منطقه به خاندان رسالت و حمایتشان از امام و نهضت انقلاب اسلامی را از نزدیک شاهد بودم.

روحانی به نقش مردم استان مازندران در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد : در آن دوران لشکر 25 کربلا همواره حماسه آفرین بوده و در مسیر دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی کشور حضوری موثر داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به شهدایی همچون شیرودی ها ، کشوری ها ، طوسی ها ، بصیرها و نقش آفرینی آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: سرداران بزرگی از این خطه به خوبی رشادت و شهامت خود را برای دفاع از این سرزمین به ظهور رساندند.

وی یادآور شد : مازندران سرزمین عالمان بزرگی همچون شیخ طوسی ها و پرورش دهنده مراجع بزرگ و عالیقدری چون آیت الله جوادی آملی است که از افتخارات ایران اسلامی است و همچنین آیت الله حسن زاده آملی و روسای دو قوه است.

وظیفه دولت در قبال حادثه غمبار منا

رئیس جمهور با اشاره به تعداد کشته شدگان استان مازنداران درحادثه غمبار منا گفت: این استان از جمله استان هایی بود که تعداد زیادی از حجاجش در حادثه منا کشته شدند.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان مازندران افزود: گرچه آنهایی که رفتند به وصال حق رسیدند و در سرزمین حرم و در شرایط بسیار سخت ، جان به جان آفرین تسلیم کردند اما آنها پاداش شان را از حق تعالی با بهشت جاودان خواهند گرفت.

وی با اشاره به همدلی،‌همدردی و همنوایی ملت با خانواده های جانباختگان حادثه منا گفت: همه مردم ما با خانواده این جانباختگان عزیز کشور و همه کشورهای اسلامی که مانند ایران مفقودان زیادی دارند همدردی می کنند.

دکتر روحانی افزود: تلاش مردم ما، موضع گیری قاطعانه رهبر معظم انقلاب و تلاش دولتمردان در این حادثه قابل تقدیر است.

رئیس جمهور با اشاره به وظیفه دولت در این خصوص اظهار داشت: وظیفه دولت هم در قبال خانواده این عزیزان و هم برای روشن شدن ابعاد این حادثه تمام نشده و قطعا در تلاش است تا هر چه سریعتر به وظایف سیاسی و دیپلماتیک خود در این زمینه عمل کند.

تصویب کلیات طرح برجام خواست ملت بود

رئیس جمهور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پاس تصویب کلیات طرح برجام در جلسه دیروز مجلس قدردانی کرد و گفت : تصویب این طرح ، طبق خواست ملت ایران بود.

روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان مازندران افزود:‌ ما در فضای نو و جدیدی با همت مردان و زنان کشورمان و با همت دیپلمات هایمان قدم گذاشتیم و توانستیم به همه جهانیان بگوییم که همانطور که در دفاع مقدس توانستیم از حق ملت ایران با ایثار ، استقامت و ایستادگی دفاع کنیم امروز هم توانستیم با زبان منطق و دیپلماسی در برابر قدرت های جهان ایستادگی و استقامت کنیم .

وی گفت : این ملت بزرگ توانست به توافقی غرورآفرین با قدرت های جهان و سازمان ملل و شورای امنیت برسد .

رئیس جمهور افزود : این برای ما افتخار است که توانستیم با قدرت ، شورای امنیتی را که قطعنامه های ناحق ، ظالمانه و غلط علیه ملت ما تصویب می کرد ، وادار کنیم که قطعنامه های قبلی اش را ملغی کند و این استقامت ملت ایران بود که باعث شد آنها حقوق ما را به رسمیت بشناسند .

آقای روحانی گفت : از رهبر معظم انقلاب هم به سبب حمایت هایشان از روز نخست تا پایان این توافق تقدیر و تشکر می کنیم و البته نیازمند حمایت ایشان در مسیر راه تا اهداف بلندمان خواهیم بود.

نیاز به اتحاد و همدلی داریم

رئیس جمهور با بیان اینکه ما همه کشور را از آنِ مردم بزرگ ایران می دانیم گفت: این مردم نظراتشان و اراده شان و مسیری را که از روز اول در انقلاب و دفاع مقدس انتخاب کردند ادامه می دهند.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان مازندران افزود: امروز ملت ما به تعامل قدرتمند با نرمش قهرمانانه در برابر دنیا پرداخته است.

وی گفت: ما امروز در فرصت پسا برجام و بعد از توافق غرورآفرین هستیم و نیاز به اتحاد، انسجام و همدلی داریم.

رئیس جمهور تصریح کرد : اگر توانستیم در برابر دنیا به توفیقات بزرگ دست یابیم به خاطر درایت رهبری، ایستادگی ملت ایران و دیپلماتهای غیور و کاردان، در صحنه مقابله با دنیا بوده است.

برجام نباید بین مردم فاصله ایجاد کند

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم ساری با تاکید بر اتحاد و انسجام ملت ایران گفت : همانطور که رهبرمعظم انقلاب نیز فرمودند نباید برجام در بین مردم فاصله ایجاد کند .

وی با اشاره به اینکه امروز باید برجام وسیله ای برای انسجام باشد ،گفت : برجام باید سکوی جهش اقتصادی برای جوانان غیور ما باشد .

روحانی با اشاره به اینکه پس از کاهش قیمت نفت در سال جاری، کشورهای ثروتمند و نفت خیر به زانو درآمدند گفت : اینکه کشور همسایه ما 75 میلیارد دلار از صندوق می گیرد تا خود را اداره کند ، کشوری که با جمعیت کم ، ثروت زیاد دارد و 10 میلیون بشکه نفت صادر می کند و خوش هم مقصر کاهش قیمت نفت است هم اکنون به مشکل خورده است .

رئیس جمهور خاطرنشان کرد : هر کس چاهی برای برادرش ایجاد کند خودش در آن می افتد .

حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم

رئیس جمهور گفت: ما حق نداریم از جیب مردم شعار دهیم و هر کس که می خواهد شعار دهد از جیب و زندگی خودش شعار دهد نه از زندگی فقرا و محرومان.

وی با اشاره به برخی سخنان در این خصوص گفت: در آینده برای مردم دراین باره توضیح خواهم داد و شما مردم برخی سخنان را نشنیده بگیرید تا بموقع جواب آن داده شود.

رئیس جمهور با لحن سؤالی ادامه داد : چه کسی از افتخارات ملت ایران ، عزت ملت ایران و رفع تحریم ناراحت است ؟

وی خطاب به کسانی که از تحریم ناراحتند گفت : والله ، بالله شما هم ضرر نمی کنید ، ناراحت نباشید بعد از تحریم ها این موفقیت برای شما هم خواهد بود و دکان شما کساد نمی شود و نگران نباشید .

رئیس جمهور افزود : اساس حرکت ما در این مذاکرات رفاه ملت ایران بوده است .

وی گفت : اساس ما در این مذاکرات این بود که رونق علم و اقتصاد را به این کشور بیاوریم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها