نقش سلطان قابوس در توافق اولیه هسته‌ای

وزیر خارجه عُمان در گفت‌وگویی با اظهارنظر درباره تفاهم هسته‌ای حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 در شهر «لوزان» سوئیس ادعا کرد حصول این توافق اولیه میان دو طرف بدون وساطت‌های «سلطان قابوس»، پادشاه عمان امکان‌پذیر نبوده است.
کد خبر: ۷۸۶۲۵۱
نقش سلطان قابوس در توافق اولیه هسته‌ای

به گزارش فارس، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عُمان در گفت‌وگو با رادیو «وصال» این کشور پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، یمن و عراق صحبت کرد.

بر اساس گزارش «عمان دیلی»، آقای «یوسف بن علوی» گفت: اگر وساطت‌های «سلطان قابوس» نبود دو طرف به این توافق نمی‌رسیدند. این توافق فقط مربوط به دو طرف نیست بلکه با آرامش و صلح یا جنگ جهانی ارتباط دارد.»

وزیر خارجه عمان در ادامه، با مقایسه سیاست‌های «باراک اوباما» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهوری قبلی این کشور رویکرد اوباما در قبال ایران را از عوامل موثر در رسیدن به تفاهم هفته گذشته دانست و ادعا کرد اوباما در بحث برخورداری ایران از انرژی صلح‌امیز هسته‌ای حق را به این کشور می‌دهد.

اردوغان حامل پیام ریاض به تهران

مجتهد فعال توئیتری عربستانی، در تازه ترین افشاگری‌های خود ضمن گزارش وضعیت جسمی پادشاه عربستان از پیام ریاض به ایران از طریق اردوغان خبر داده است.

به گزارش جهان، مجتهد فعال توئیتری عربستانی در مجموعه‌ای از توئیت‌های جدید گزارشی از وضعیت جسمی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و خیز «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و پسر پادشاه برای رسیدن به قدرت ارائه داده است.

بر اساس این توئیت‌ها یکی از نگرانی‌های محمد بن سلمان که ریاست دیوان پادشاهی را در دست دارد این است که پدرش در سخنرانی‌ها گافی بدهد و اشتباه کند.

مجتهد ادامه می‌دهد که محمد بن سلمان به منظور تقویت جایگاه خود برای اجرای عملیات «توفان قاطع» و حمله به یمن هیجان زده بود اما با طولانی شدن این عملیات، به دنبال ایجاد راه حلی برای آن است به همین دلیل از «محمد بن نایف» خواسته بود تا به ترکیه سفر کند و پیش از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور با او گفت‌وگو کند.

واکنش عربستان به اعزام ناوگروه ایران به یمن

عربستان در واکنش به اعزام ناوگروه ایران به یمن ضمن عصبانیت شدید از این اقدام ایران، با اعتماد به نفسی عجیب و برای آرام کردن افکار وهابیت اعلام کرد: ایران توانایی مقابله با ناوگان های عربی را در منطقه ندارد. البته ایران قایق های انتحاری در اختیار دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه ی تلویزیونی سی ان ان؛ امروز تحولی رخ داد که می تواند بعد جدیدی در نبرد یمن باشد. رسانه های ایرانی گزارش دادند که تهران یک ناوگان نیروی دریایی را به خلیج عدن اعزام کرده است.

اسوشیتدپرس نوشت: در حالی که آمریکا به ارسال تسلیحات برای ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه شبه نظامیان (انصارالله) در یمن سرعت بخشیده است، ایران روز چهارشنبه یک ناوشکن نیروی دریایی و یک کشتی دیگر را به آب های نزدیک یمن اعزام کرد.

دریادار حبیب الله سیاری اعلام کرد این کشتی ها، بخشی از یک عملیات مبارزه با دزدی دریایی به منظور «حفاظت از مسیرهای دریایی برای کشتی ها در منطقه» خواهند بود.

این اقدام در بحبوحه عملیات هوایی شدید کشورهای عرب منطقه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی علیه حوثی ها که شیعه هستند، انجام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها