امان از مزاحمت های تلفنی حتی با جان بیماران

امان از مزاحمت های تلفنی حتی با جان بیماران، معضلی که اکنون مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران را با مشکل مواجه کرده است، به طوریکه 60 درصد تماس مردمی با مرکز 115 (اورژانس) این مدیریت مزاحم عنوان شده است.
کد خبر: ۷۸۲۱۸۴
امان از مزاحمت های تلفنی حتی با جان بیماران

مزاحمت های تلفنی که قبل از افزایش ارتباطات به صورت فرد به فرد بوده و کمتر نهادهای خدماتی و حاکمیتی را نشانه می رفته است اینک برای برخی از مراکز مانند اورژانس ها که به خاطر کارکردهای ویژه آن و نجات جان بیماران حریم خاصی دارند به مشکل تبدیل شده است.

ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران قلبی و مغزی و نیز تصادفات مرگبار اصلی ترین عامل برای نجات جان این بیماران به شمار می رود که بیشترین ماموریت و ارائه خدمات اورژانس ها است.

براساس آمار رسمی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران از پنج هزار و 800 ماموریت ماهانه این نهاد هزار مورد مربوط به بیماران قلبی است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران از مزاحمت های تلفنی افراد به اورژانس گلایه کرد و گفت: با اعزام بی مورد ماموران اورژانس، فرصت و زمان خدمات دهی به بیماران واقعی از دست می رود.

فرهاد مصدری افزود :60 درصد تماس تلفنی مردم با مرکز 115 (اورژانس) مازندران مزاحم تلفنی است که منجر به اعزام بی مورد ماموران این مرکز می شود.

وی اظهارداشت: سرعت برای حضور در محل حادثه به عنوان عامل تاثیرگذار نجات جان بیماران و مصدومان است که مزاحمت های تلفنی و اعزام نیرو به محل این فرصت طلایی را از پرسنل اورژانس می گیرد .

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران گفت: امسال حدود 80 هزار ماموریت توسط پرسنل این نهاد انجام شد که از این میزان 50 هزار ماموریت غیر تصادفی و مابقی تصادفی بود.

وی افزود: از این تعداد ماموریت اورژانس حدود 43 هزار بیمار و مصدوم به بیمارستان و مراکز درمانی اعزام و بیش از 21 هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مصدری با تاکید بر وظیفه خطیر اورژانس در ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران و مصدومان از مردم خواست تا دراین زمینه همکاری لازم را اعمال بکنند.

وی افزود: مردم با آگاهی از این مساله با تماس تلفنی ضروری، ماموران اورژانس را در ارائه خدمات و وظیفه شان یاری برسانند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران همچنین به فعالیت های اورژانس مازندران در ایام نوروز امسال اشاره کرد و افزود: خدمات دهی به مسافران نوروزی امسال در 76 پایگاه اورژانس جاده ای مازندران انجام می شود.

مصدری گفت: فعالیت یک فروند بالگرد آمبولانس هوایی ، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 104 دستگاه آمبولانس معمولی هم برای تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
۰
۰
اگر با افراد مزاحم طبق قانون و بدون اغماض رفتار بشه و بازتاب حكم دادگاه علیه متهمان از طریق رسانه ها اعلام بشه دیگه كسی جرأت این كارها رو ندارد .

نیازمندی ها