اعتصاب خلبانان خطوط هوایی لوفت هانزا باعث لغو 700 پرواز این شرکت شد

اعتراض به ریاضت اقتصادی در‌ آلمان

اعتراضات گسترده ضد سیاست‌های بانک مرکزی اروپا و سیاست‌های بحران اتحادیه اروپا در شهر فرانکفورت همزمان با افتتاح شعبه جدیدی از بانک مرکزی اروپا در این شهر به خشونت و آشوب کشیده شد.
کد خبر: ۷۸۱۸۹۰

به گزارش تسنیم، معترضان جنبش تسخیر در اعتراضاتی در شهر فرانکفورت آلمان علیه سیاست‌های بحران اروپا به نیروهای پلیس حمله کردند. قبل از افتتاح رسمی یک شعبه جدید بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت یک ماشین پلیس توسط معترضان به آتش کشیده شد. این اعتراضات صبح روز گذشته همراه با حمله به نیروهای پلیس و محاصره در اعتراض به سیاست‌های بحران اروپایی آغاز شد. در نزدیکی خانه اپرای قدیمی در مرکز شهر فرانکفورت کارکنان پلیس توسط معترضان با سنگ مورد حمله قرار گرفتند و به گفته سخنگوی پلیس حداقل یک نیروی پلیس مجروح شد. در چندین نقطه دیگر این شهر نیز حملاتی علیه نیروهای پلیس از طرف معترضان به سیاست‌های بحران اروپایی انجام شد.

معترضان یک پل اصلی را که از قطب‌های مهم حمل و نقل در شرق شهر فرانکفورت محسوب می‌شود مسدود کردند. بر اساس گزارش‌های اعلام شده در بسیاری نقاط سطل‌های زباله توسط معترضان طعمه حریق شد. در غرب فرانکفورت نیز سه‌شنبه شب چند اتومبیل در اعتراض به سیاست‌های حل بحران اروپا به آتش کشیده شد.

هزینه ساخت بانک مرکزی اروپا 1.4 میلیارد دلار اعلام شده است. به گزارش بی.بی.سی بانک مرکزی اروپا به این دلیل هدف حمله قرار گرفت که معترضان آن را مسئول اعمال سیاست‌های ریاضتی در اتحادیه اروپا می‌دانند. بانک مرکزی اروپا همان نقشی را در حوزه یورو برعهده دارد که بانک‌های مرکزی در کشورهای پیشرفته ایفا می‌کنند. این بانک تعیین کننده وضعیت پولی در کشورهای عضو این حوزه است.

در کشورهای پیشرفته، بانک مرکزی به عنوان نهادی مستقل و مسئول حفظ ارزش پول، مسئول اجرای تمهیدات پولی برای کنترل و اثرگذاری بر شرایط اقتصادی، به خصوص کنترل تورم یا کمک به پایان دادن به رکود اقتصادی است.

تمهیدات پولی که بانک مرکزی به طور متعارف به کار می‌گیرد شامل «ابزار سیاست پولی» است و تسهیل کمّی معمولا در زمانی به کار می‌رود که ابزار سیاست پولی فاقد کارایی تشخیص داده شود.

اعتصاب خطوط هواپیمایی

همزمان با وقوع این اعتراضات، اعتصاب 48 ساعته خلبانان شرکت هوایی لوفت هانزا که از روز گذشته به دلیل مخالفت با قوانین بازنشستگی پیش از موعد آغاز شد، نزدیک به 700 پرواز این شرکت را لغو کرد.

به گزارش رویترز، اعتصاب روز گذشته که شامل خلبانان پروازهای مسافت‌های کوتاه و متوسط شد، دومین اعتصاب خلبانان این شرکت هوایی در سال میلادی 2015 و دوازدهمین دور از اعتصاب‌ها به دلیل مزایای بازنشستگی پیش از موعد و توسعه پروازهای ارزان قیمت لوفت هانزاست.

اتحادیه خلبانان و کارکنان خطوط هوایی ورینگانگ در آستانه برگزاری اعتصاب دیروز اعلام کرد امروز نیز اعتصاب دیگری برگزار می‌شود که پروازهای باری مسافت‌های طولانی را در بر می‌گیرد؛ اقدامی که لوفت هانزا آن را نادرست خوانده بود.

مقامات لوفت هانزا با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: اتحادیه خلبانان به جای همکاری برای یافتن راهکار حل مشکلات در آینده، مشتری‌های ما در سراسر جهان را تحت تاثیر تصمیم خود قرار می‌دهد.

لوفت هانزا قصد دارد هزینه‌ها را کاهش داده و پروازهای ارزان قیمت را گسترش دهد، اما تلاش‌های این شرکت هوایی برای مذاکره مجدد در مورد مفاد توافق دسته جمعی کار، با مقاومت خلبانان روبه‌رو شده است. لوفت هانزا همچنان بر مواضع خود اصرار دارد و می‌گوید تنها در شرایطی کارکنان و ناوگان پروازی خود را گسترش می‌دهد که اعتصاب کنندگان با شرایط این شرکت موافقت کنند.

خلبانان می‌خواهند لوفت هانزا با مزایای بازنشستگی پیش از موعد و دیگر پرداخت‌های فوق‌العاده موافقت کند؛ اما لوفت هانزا فعلا با این درخواست مخالفت کرده است. شرکت هوایی لوفت هانزا از مجموع یکهزار و 400 پرواز روز گذشته 750 پرواز را لغو کرد.

دست رد اتحادیه اروپا به دولت یونان

در این میان به نظر می‌رسد مشکلات اقتصادی این اتحادیه همچنان پابرجاست. یکی از این موارد، معضل بدهی‌های یونان است. در تازه‌ترین این اخبار، کمیسیون اتحادیه اروپا لایحه دولت یونان را با عنوان مقابله با فاجعه انسانی و ارائه تسهیلات به شهروندان بدهکار برای پرداخت بدهی‌های خود در 100 قسط رد کرد. دولت یونان سه‌شنبه این لایحه را به پارلمان این کشور ارائه کرد که با مخالفت شدید کمیسیون اتحادیه اروپا روبه‌رو شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا با انتقاد از دولت یونان، گفت: ارائه لوایح توسط دولت چپ‌گرای ائتلافی «سیریزا» به پارلمان یونان، اقدامی یکجانبه و خلاف توافقات این کشور با اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی است و به همین دلیل کمیسیون اتحادیه اروپا آن را رد و وتو می‌کند. اعلام تصمیم رد این لوایح توسط کمیسیون اتحادیه اروپا باعث خشم نمایندگان پارلمان و دولت یونان شده و منابع نزدیک به دولت اعلام کردند، مقابله با فاجعه انسانی یک امر ضروری است و کسانی که باعث ایجاد این فاجعه شده‌اند، نمی‌توانند لایحه دولت را برای مقابله با این فاجعه وتو و رد کنند.

روابط آتن با اتحادیه اروپا و وام دهندگان خارجی برای حل بحران مالی یونان و برون رفت این کشور از این بحران، در 50 روز گذشته دستخوش تنش‌های فراوانی بوده و تمام تلاش‌ها برای رفع یا کاهش این اختلافات تاکنون نتیجه مطلوبی در بر نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها