سازمان حمایت: نصب برچسب قیمت روی کالا‌ها الزام قانونی است

مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به طرح نظارتی پایش بازار پوشاک، گفت: نصب برچسب قیمت، الزام قانونی است.به گزارش شاتا، سیدمحمدحسین مولاخواه افزود: تمام عرضه‌کنندگان البسه موظفند با الصاق برچسب قیمت روی کالا، قیمت واحد کالا را به‌طور روشن و مکتوب که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.وی اظهار کرد: واحدهای متقاضی انجام حراج مکلفند قبل از برگزاری حراج درخواست خود را با ذکر تاریخ پیشنهادی همراه با مدارک لازم برای دریافت مجوز به اتحادیه مربوط ارائه کرده و تمامی کالاهای موجود در واحد مربوط را تحت ضوابط این آیین‌نامه به فروش رسانند.
کد خبر: ۷۷۹۱۱۶

وی افزود: این طرح که از پانزدهم اسفند امسال آغاز شده است به مدت یک ماه اجرا خواهد شد. بازرسان و ناظران صنفی نظارت بر سودهای مجاز، نصب برچسب قیمت واحدهای توزیعی پوشاک را نیز کنترل می‌کنند.

حداکثر سود فروش

مولاخواه در باره حداکثر سود واحدهای عمده و خرده‌فروشی اقلام مختلف البسه توضیح داد: مطابق با مصوبه کمیسیون هیات عالی نظارت، حداکثر سود فروش اقلام مختلف عمده‌فروشان 7 درصد و خرده فروشی 20 درصد باید محاسبه شود.

این مقام مسئول ادامه داد: عرضه‌کنندگان عمده لباس زیر، جوراب، انواع منسوجات پنبه‌ای، پشمی و الیاف مصنوعی و انواع کیف و کفش با 5 درصد و انواع پوشاک و لباس با 7 درصد و واحدهای خرده‌فروش فقط حق دارند اجناس خود را با حاشیه سود 15و 20 درصد به فروش برسانند.

وی گفت: واحدهای صنفی باید بدانند برای جلب مشتری مجاز نیستند از تبلیغات اغواکننده و خلاف واقع که موجب فریب یا اشتباه خریداران شود، استفاده کنند، در غیر این صورت علاوه بر تعقیب قانونی، از حراج جلوگیری شده و در صورت متضرر شدن مشتری از این ناحیه جبران خسارت به عهده فروشنده است.مولاخواه اظهار کرد: در هنگام خرید و در صورتی که مشتری بخواهد واحدهای صنفی موظف به ارائه فاکتور معتبر هستند تا در صورت لزوم، مشتری بتواند حق خود را از طریق قانونی پیگیری کند.وی با بیان این‌که ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل و وارداتی در سایت سازمان حمایت قید شده است، تاکید کرد: بازرسان و ناظران صنفی ضمن نظارت بر سودهای مجاز، نصب برچسب قیمت‌ها واحدهای توزیعی پوشاک را نیز کنترل می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها