خطر بروز سیلاب در رودخانه‌های کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که طی سه روز آینده بارش در برخی استان‌های جنوبی و شرقی تشدید می‌شود ،نسبت به بروز سیلاب در رودخانه‌های این استان‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۷۷۹۰۵۷

احد وظیفه در گفت‌وگو با مهر افزود: با توجه به تشدید بارش طی سه روز آینده آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به سبب بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز بارش باران و برف در استان کرمان بویژه در نیمه‌جنوبی استان و بارش باران گاهی با رعد و برق در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: همچنین در این روز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در جاده‌های کوهستانی استان کرمان منجر به کولاک برف و در برخی مناطق استان هرمزگان به رخداد گرد و خاک منجر خواهد شد.به گفته وی، روز پنجشنبه بارش باران شدید در استان سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد، از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به‌کار گرفته شود، بویژه از هرگونه تردد در مناطق مستعد سیلاب خودداری شود. همچنین مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به ادامه بارش برف و باران در خطه شمالی کشور، تردد خودرو در جاده‌های کوهستانی این استان با زنجیر چرخ ممکن است.

علی‌بخش‌ رستمی افزود: اکنون تمام راه‌های گلستان باز است و تردد در آنها جریان دارد، اما در برخی مسیرهای کوهستانی به علت لغزندگی جاده پلیس راه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌کند.

وی ابراز کرد: شب گذشته شاهد ریزش برف در جاده‌های کوهستانی درازنو در حوزه شهرستان کردکوی، توسکستان در گرگان و خوش ییلاق در شهرستان آزادشهر بودیم و بقیه جاده‌های کوهستانی استان با بارش پراکنده برف همراه بودند.وی گفت: راهداران علاوه بر عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در مواقع ضرورت نیز امدادرسانی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها