درخواست نمایندگان برای اعمال ماده 236

مجلس خواستار تهیه گزارش از موسسات مالی شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از در خواست نمایندگان برای بررسی عملکرد بانک مرکزی در قبال موسسات مالی و اعتباری و نظارت بانک مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۹۵۹۷
مجلس خواستار تهیه  گزارش از موسسات مالی شد

ارسلان فتحی پور، نماینده کلیبر در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به بحث ساماندهی موسسات مالی - اعتباری و قرض الحسنه در کشور و ضعف نظارت بانک مرکزی گفت: نمایندگان مجلس طی امضاهای متعددی درخواست اعمال ماده 236 (تهیه گزارش و ارسال آن به قوه قضاییه) را از هیات رییسه مجلس داشتند که با تصویب این درخواست و ارجاع آن به کمیسیون اقتصادی قرار است چنین گزارشی تهیه شود.

وی افزود: در حال حاضر مفسده هایی در موسسات مالی - اعتباری و قرض الحسخه دیده می شود که نشان دهنده ضعف مدیریت بانک مرکزی و نظارت نامناسب بر آنهاست.

فتحی پور با اشاره به اینکه یک موسسه یک روز مجوز می گیرد و روزی دیگر مجوزش با طل می شود، گفت: عملکرد نامناسب این موسسات باعث شده که تعدادی از نمایندگان از بانک مرکزی هم بخواهند در مورد نظارتش گزارشی را تهیه و به مجلس نیز ارائه کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی کشور هر گونه تشکیل بانک و موسسات مالی - اعتباری خیانت به کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها