سید محمد خاتمی:

براندازان جایی در میان مردم ایران ندارند

«سیدمحمدخاتمی» در دیدار نمایندگان 70 تشکل دانشجویی سراسر کشور گفت:اصلاح طلبان بارها گفته اند با براندازی و براندازان مخالفند. براندازان جایی در میان جامعه ندارند.
کد خبر: ۷۵۰۹۳۲
براندازان جایی در میان مردم ایران ندارند

رییس جمهور اسبق کشورمان افزود:ما این کشور و نظام و پیشرفت آن را می خواهیم و همه در چارچوب این قانون اساسی حرکت می کنیم ممکن است نقد به قانون اساسی هم مطرح باشد اما مبنای حرکت در جامعه قانون اساسی است و قانون اساسی ظرف یکبار مصرف نیست که دور بیندازیم .

وی تاکید کرد: ما پایبند به این قانون اساسی هستیم و می گوییم هر کسی به این قانون پایبند باشد با هر عقیده ای، شهروند جمهوری اسلامی است و از همه حقوق شهروندی باید برخوردار باشد و اگر دیگران چیز دیگری می گویند اختلاف ما در همینجاست و باید صبوری و گفت وگو کنیم.

خاتمی با بیان اینکه آزادی و نبودن فضای امنیتی در دانشگاه ها از هوا برای تنفس کردن، لازم تر است، گفت: امنیت کشور را با ایجاد فضای امنیتی نمی توان تامین کرد.

وی افزود: همین گفتمان اصلاحات است که مشروطیت را پیروز کرد اما به علل گوناگون دیکتاتوری رضاخان از آن بیرون آمد. بعد از شهریور 20 همین گفتمان بود که به صورت ملی شدن صنعت نفت یک حکومت مردمی را ایجاد کرد که باز به خاطر اشتباهات خودمان و توطئه خارجی، با کودتای 28 مرداد ملت ما با مشکل مواجه شد اما مردم عقب ننشستند و انقلاب اسلامی شد. روح انقلاب اسلامی، اصلاح خواهی و اصلاح طلبی است و مگر انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز نشد و مگر مردم به جمهوری اسلامی رای ندادند؟

وی تصریح کرد: راه درست راه حفظ انقلاب و نظام این است که به این گفتمان که با همه مشکلات باقیمانده و از میدان بیرون نرفته اهتمام کنیم و اساس نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی را بر این گفتمان قرار دهیم و این است که کشور را نجات می دهد. گفتمان اصلاحات ریشه در عمق وجدان جامعه ما دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
۰
۰
پس اگر اینطوره یعنی خودت هم جزءبراندازانی نه خدا نكنه

نیازمندی ها