برد پهپادهای ایرانی به 3000 کیلومتر رسید

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز با ساخت انواع پهپاد با تنوع ماموریتی مختلف، شعاع عملیاتی آنها تا 3000 کیلومتر افزایش یافته که این مساله، خودکفایی بزرگ در صنعت دفاعی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۴۳۹۲۱

به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جمع دانش‌آموزان، مدیران و دبیران یکی از دبیرستان‌های تهران با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی، سپاه در زمینه دفاعی با کمترین امکانات با رژیم بعث عراق به مقابله پرداخت و توانست با توکل به قدرت لایزال الهی و اراده راسخ جوانان مومن و انقلابی، در جنگی که بر ملت ایران تحمیل شده بود به پیروزی برسد.

وی تصریح کرد: امروز با همت جوانان مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در حوزه دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم و قادریم تمامی تجهیزات مورد نیاز کشور را به صورت بومی تولید کنیم. حاجی‌زاده با اشاره به پیشینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین در کشورمان اظهار کرد: در سال‌های دفاع مقدس به منظور دستیابی به اطلاعات مواضع دشمن نیاز به ابزاری بود که بتوان اطلاعات دقیقی را در اختیار گرفت: از این‌رو به فکر گرفتن تصاویر هوایی از مواضع دشمن افتادیم و پرنده بدون سرنشین «مهاجر» را ساختیم. وی افزود: هر چند پهپاد «مهاجر» برد 3 کیلومتری داشت اما امروز با ساخت انواع پهپاد با تنوع ماموریتی مختلف شعاع عملیاتی آنها نیز تا 3000 کیلومتر افزایش یافته که این مساله، خودکفایی بزرگ در صنعت دفاعی محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در برابر دشمنان و صدور گفتمان انقلاب اسلامی گفت: امروز توانمندی ما به قدری با اهمیت و استراتژیک است که دشمنان را وادار به مذاکره کرده است اما عامل مهم‌تر، ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمنان است. وی افزود: اراده و توان انقلابی ملت ایران بود که به قلب‌های دیگر امت‌های اسلامی صادر شد و کشورهای غربی از این موضوع بیشتر در هراسند. فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران امروز تل‌آویو در تیررس آتش رزمندگان غزه و حزب‌الله قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها