شیوه جدید داعش برای اعدام

به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، درصفحه های متعلق به گروه داعش در شبکه های اجتماعی آمده است که عناصر این گروه تروریستی سه اسیر نظامی سوری را در میدانی در رقه قرار داده و اهالی را وادار کرده اند که "برای انتقام دین خدا" آنان را تا حد مرگ لگد بزنند.
کد خبر: ۷۳۵۵۵۷
شیوه جدید داعش برای اعدام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم فعالان در صفحه "خبرنگار سوری" - متعلق به گروهی از فعالان شبکه اجتماعی فیس بوک است که خبرها را از طریق خبرنگاران محلی و فعالان رسانه ای منتشر می کند – تصویری را قرار داده اند که گفته می شود در آن گروهی از اهالی الرقه، به اجبار عناصر داعش سه سرباز ارتش سوریه را که در نزد آنان اسیر بودند، تا دم مرگ با لگد کتک می زنند.

فعالان گفته اند، این نظامیان بیش از دو ماه پیش و بعد از احاطۀ داعش بر لشگر 17 و فرودگاه نظامی الطبقه در ریف الرقه، از سوی عناصر داعش اسیر شدند و عناصر داعش در این عملیات به کشتن و اسارت صدها نفر از نظامیان سوری دراین بخش ها اقدام کردند.

فعالان همچنین تصاویری را از عناصر داعش به نمایش گذاشته اند که آن ها در حالی که موتورسیکلت سوار شده اند، از روی اجسادی که در خیابان های الرقه افتاده است، عبور می کنند و در برخی دیگر از تصاویر، اجسادی غیرقابل شناسایی را نشان می دهد که بر روی آنان لکه های خون مشاهده می شود.

مذاکرات تاریخی در عمان

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسقط عمان که طی هفته آینده برگزار می‌شود، نوشت: مذاکرات آمریکا و اروپا با ایران در عمان تاریخی خواهد بود.

به گزارش نامه نیوز، روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز در گزارشی تحت عنوان "گامی به سوی توافق هسته‌ای با ایران" با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در مسقط عمان که طی هفته آینده برگزار می‌شود، نوشت: مذاکرات آمریکا و اروپا با ایران در عمان تاریخی خواهد بود.

در این گزارش به انتخابات اخیر آمریکا که جمهوریخواهان در آن کنترل کنگره را در دست گرفتند اشاره شده و آمده است: انتخابات میاندوره در آمریکا نباید این توافق را به ابهام فرو ببرد.

بر اساس این گزارش، دغدغه ایرانی ها الان این است که اگر توافقی صورت گیرد، آیا اوباما خواهد توانست به تعهدات خود در توافق پایبند باشد. اینکه این توافق که در راستای منافع و ثبات خاورمیانه و جهان است، از سیاست‌های داخلی در آمریکا صدمه ببیند، یک فاجعه خواهد بود.

این روزنامه نوشت: اخباری که از مذاکرات درز کرده نشان می‌دهد اختلافات، به عنوان مثال در خصوص تعداد سانتریفیوژهایی که ایران می‌تواند حفظ کند، در حال کاهش هستند. اگر توافقی در این زمینه باشد، یک مسئله مهم این است که این توافق در واشنگتن قابل ارائه باشد و خریدار داشته باشد.

اوباما دنبال ارتباط با ایران است

یک رسانه آمریکایی با اشاره به ادعای رسانه های غربی مبنی بر نامه محرمانه رئیس جمهور آمریکا به رهبر ایران، از تلاش کاخ سفید برای ایجاد راه های ارتباطی با تهران خبر داد.

به گزارش مهر،سی ان ان در گزارش خود می نویسد: با توجه به اقدام اوباما در ارسال نامه به رهبر ایران، دیپلمات های آمریکایی و اروپایی این نکته را تایید کرده اند که دولت آمریکا از طریق مقامات عراقی در پی ارتباط با ایران است.

به گفته این دیپلمات ها، ارتباطات برقرار شده در خصوص انجام عملیات نظامی مشترک علیه داعش نبوده اما این ارتباطات برای اطلاع دو طرف از عملیات های در حال انجام در عراق ضروری است.

برهمین اساس ارتباطات برقرار شده غیر رسمی و به صورت مورد به مورد و از طریق عراقی ها بوده است. مقامات کاخ سفید می گویند وجود این ارتباطات ضروری است، زیرا ایران و آمریکا هر دو در یک فضای مشترک (عراق) در حال انجام فعالیت هستند بنابراین لازم است که آنها از برنامه های یکدیگر اطلاع داشته باشند.

اما ژنرال "لوید آستین" فرمانده مرکزی ارتش آمریکا، در این رابطه می گوید: ما برای ایرانی ها احترام قائلیم اما همانطور که می دانید با آنها همکاری نمی کنیم.

ابوبکر بغدادی، کلاهبرداری که رهبر داعش شد!

رهبران تشکیلات تروریستی "دولت اسلامی" که هم‌اکنون بخش‌های قابل‌توجهی از قلمور دو کشور عراق و سوریه را در کنترل خود دارند، چه کسانی هستند و چگونه همدیگر را پیدا کرده‌اند؟ پایگاه خبری "اشپیگل آنلاین" در گزارشی به این پرسش‌ها پاسخ داده است.

گزارشگر "اشپیگل آنلاین" که منبع اصلی اطلاعات خود را روزنامه امریکایی "نیویورک تایمز" معرفی کرده، می‌نویسد: زندگی "ابراهیم عواد ابراهیم البدری"، تنها زمانی که برای نخستین‌بار بازداشت شد، مسیر تازه‌ای پیدا کرد. او در سال ۲۰۰۴، زمانی که ۳۳ سال داشت، توسط سربازان آمریکایی‌ها در عراق بازداشت شد. تا آن زمان او کلاهبردار ساده خیابانی بود. ده سال بعد او خود را "ابوبکر البغدادی" یا "خلیفه ابراهیم" نامید که رهبر گروه "دولت اسلامی" است. دولت آمریکا برای بازداشت او ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

سربازان آمریکایی ابراهیم البدری را در خانه‌ای در فلوجه به همراه شماری از دوستانش که از رادیکال ها بودند بازداشت کردند. او چندین سال را در اردوگاه "بوکا" سپری کرد.

اما ابراهیم البدری یا ابوبکر البغدادی کنونی، تنها فرد از رهبران دولت اسلامی نیست که مدت مدیدی در اسارت آمریکایی‌ها در زندان بود. تقریبا همه رهبران کنونی "دولت اسلامی" چنین وضعیتی دارند.

بازداشتگاه "بوکا" (Bucca) در این مورد نقش مهمی داشت. بوکا، یکی از بزرگترین زندان‌های آمریکا در عراق بود. این زندان در نزدیکی شهر ام‌القصر، واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب بصره و نزدیک مرز کویت قرار داشت. حدود ۹ نفر از رهبران تراز اول "دولت اسلامی" برای چند سال در همین بازداشتگاه، زندانی بوده‌اند و باور بر این است که در همین‌جا با یکدیگر آشنا شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها